Delo

ВКЛИК ДАН 403 Код крста литију дочекује све село. Жене су још из раније дошле свака је иоиела сито нануњено ишеницом. Сито је покривено лепом шареном — обично свиленом — марамом. На уласку у порту све се жене iiocrpoje у ред и с једне и с друге стране, а остављен јо широм пролаз куда he литија проћи. Чим лнгија наступи жене грабе пшеницу рукама и иосипају крстоноше. Литија оби1>е три иутаоко крста, очитају се молигве и после настаје весеље u играње. Кад долазе крстонеше девојке иевају : Крсти свију без бели босиљак! Мој босиљак доле у ливади. Пратих башту да ми га набере. Нема баште ни босиљак дојде! Старији се часте, кондири с ракпјом круже, чутуре с вином се чешће натежу; а безбрижна младеж игра, нева, подвикује до у саму ноћ. Трећи дан ускрса освештава се код крста „масло“ (јелеосвећење); то врше најмање 3 свешгеника. Свака кућа донесе по танзирић пшенице, у средпни забодена свећнца u грумен солп, то се све наређа под крст, свештеници очитају масло, а све село овој молитви присусгвује. По свршетку је ручак на који су сви виђенији грађани иозвани. Пшеиица која је у сигу нреостала а тако исто и ова из тањирића давата rje пре свештенику, но данас се нродаје н иодмирују се грошкови учињени око освећсња масла. Псто тако н овога дана настаЈе иесма, игра и весеље, које се иродужује до неко доба ноћи, а крстоноше који су крсте и нконе носили поћпвају ту код крста па ма како време било. Исто тако крстоноше не смеју се хватати у колу до девојака, ко случајно ногрешн ухвате га и онако у хаљинама бацс га у воду, и гако се у највећем весељу „нрекарује* Белик-дан. 20 -VI—1895 г. Мокра. Или : Бедро беше иа се наоблачн, Нз облака снтна киша росп, Opocu нам њиве и ливаде. Ороси нам прутак н лозицу ! УЧ11ТЕЉ