Delo

132 Д Е Л 0 врло колористично. Своје сликарске врлине г-ђа В. показује у највишој мери на својој највећој слици „После купања“. Велики је утисак који тај рад чини на гледаоца. Кад га посматрамо из мало веће даљине, нама се чисто чини да су две женске прилике иа слици живе. Ко уме, естетичкп, да ужнва у акту и ко зна, каква је вештина радити добре актове, тај ће осетити пред овом сликом емоцију коју изазивају права уметничка дела у срцу човеком. Од осталих слика г-ђе В. без икакве сумње на прво место долази „Сунчани зрак“. То је једна дивна студнја студија у нравом, тако да се да изразимо, научничком смислу те речи, светлости која улази кроз жут застор на простору па се распростире по соби. Портрети су добро погођеки и карактерпстични. Жанр-сличице особито су допадљиве, као и пејзажи и цвеће; г-ђа В. не спада међу оне уметнике који мисле да треба гледати само, како се ради, него она пази јако и на избор предмета који ће сликати, опа има јако развијено естетичко и песничко осећање. Радо бисмо проговорили још коју реч и о овим као и о осталим Госпођиним радовима, али нам то не допушта нростор (ово није изговор) који нам је стављен на расположење. Особине које чине сликарску индивидуалност г. Мурата јесу благост и нежност, тихост и нека мелапхоличност, финоћа и грациозност* отменост, и поетичност. Ви који имате меко срце и деликатну душу, који нагињете сети и сентименталности, који хоћете не само да вам сликар да добро израђену женску прилику, верно насликап пејзаж итд., него и елегантну, љупку, лепу женску прилику, и пејзаж по ком ће ваше око блудити у запосу, који тражите на слици поезију и хоћете да вам слпкар управо пева кичицом, г. Мурат ваш је сликар! Ви бисте свнма сликама на овој изложбн јамачно нретпоставнли „Вечер“, која нредставља једпу дивну главу у профилу, с грчким носом и раснуштеним меким власима, и иза ње обалу и море, који се пружају далеко, далеко, и „Пролетно сунце“, нандан „Вечеру“, и „Копавоку“, с њеним љупким и милим лнгнцем, с красном црвепом каиицом на глави, с лепим везеним украсима на груднма, даље, онај нејзаж који онако лепо илуструје једно песннчко место из- Данта, па портре г-ђе С. К., једне даме оригнналпог изгледа и не обичног израза, обучепе у црвену хаљину, носађене на црвену фотељу и која се издваја од црвеног нозађа, напосгтетку „Шуњ“ (гробље на Лопуду), највећи рад г. Мурата, једну меланхолнчну слику која представља гробље