Delo
336 Д Е Л 0 теља 9, учптеља 41, свега 308 паставника, осим тога је било н 16 хонорарних наставника, свега 324 радних снага. Директорп потпуних средњих средњих школа имају до 5 часова, непотпун до 8, професорп 15—18, супленти за прве две године, пајвпше, 10, после као и професори, учитељи 16—20 часова недељно. Ако би професор или учитељ нримио више од проппсанога броја часова, може му мпнистар одреднти хопорар за те часове, ако су то часовп вештина, осим случаја, код замењује болеспога наставннка, или о&ога, који је на страни ради усавршавања у својој струци. Пословођа, кога професорски савет одређује с почетком школске годпне између наставнпка, деловођа је проф. савета и цомагач директоров у вршењу административних песлова; у потнуној средњој школп има па име награде 480, у непотпуној 240 дин., која се плаћа из школарнне. Књижничара такође бира проф. савет на годину дана. Он нема паграде. Разредни је старешина директор свога разреда; он саставља двевнике и врши сву адмииистрацију свога разреда, похађа предавања иаставника. н даје потребна упуства, води брпгу о свеколиком умном, физичком н моралном образозању ученнка. Председннк јеразреднога већа, чији су чланови сви паставници тога разреда, и на којима се одлучује о свпма потребама разреда и доносе одлуке о ученицима, који прелазе у старији разред, који полажу разредне испите и који понављају разред. Оцене из појединпх предмета даје нредметни наставник у споразуму са разреднпм старешином, у случају њиховл неслагања разредно веће; оцене пз владања и вредноће даје разредно веће. Директор је председнпк професорскога савета, који састављају свп професорп, супленти и винш учитељи, а у нарочптим случајевима и школскн лекар. Проф. савет изриче веће казне иад ученнцима, саслушава на крају свакога тромесечја извештаје разредних старешпна о стању п напредовању ученика, утврђује заједничке мере за поправљање наставе п васпитања, одлучује о набављању учнла и књига, расиоређује, по нредлогу директорову, предмете на наставнике према њиховим квалификацијама, одређује благодејанце и количнну благодејања, одређује ‘благодејапце и количипу благодејања, договара се о потребним изменама у школским правилнма и о свему,