Delo
СРЕДЊЕ ШКОЛЕ У СРБНЈИ 347 наука хрпшћанска 12 н фплозофнја 3 часа, или ако и ова пооаедња трп прбдмета спојимо са језнковно - лнтерарнпм под назрвом хуманистичннм, и земљопнс оставнмо као копчу пзмеђу хуманистпчних и реалннх предмета добнћемо ове бројеве: Реална гимназнја обухвата за осам година кроз све разреде: српски и немачки језик, математику н гимнастику; кроз седајм разреда: нсторнју (од II—VIII), кроз шест разреда науку хрпшћанску и земљопис (од I—VI), јестаственицу од 1—VII без III) и латински језнк (од III—VIII), кроз четнри разреда цртање (од I—IV) п францускп нли грчки језнк (од V—МН), кроз три разреда: фпзику (III, VII и VIII), кроз два разреда: краснопис и певање (I и II) н руски језик (VII и VIII), и кроз један рвзред: филозофску пропедевтпку (VIII), са свега 234 часа. Језиковно-литерарни предмети имају 94 часа, реални 55, а ако све предмете поделимо као и код класичне гпмназије, добићемо овај однос: 107:55 + 11. Реалка траје такође осам годпна и обухвата кроз све разреде: српски и немачки језик, математику, цртање и гимнастику; кроз седам разреда: историју (II—VII), кроз шест разреда: на^ку хришћанску п земљопис (од I—VI) н француски језик (од III—VIII), кроз пет разреда: јестаственицу (од I—VII без III и IV), кроз три разреда: физику (III, VII и VIII) и хемију с технологијом (III—V), кроз два разреда: краснопис н певање (I н II), руски језик п нацртну геометрнју (VII и VIII), са свега 234 часа (као и у реалној гимназији). Бројеви су, које добнјамо овде, нрво 80:77 (језиковно-лптерарни - предмети на првом местуј, а учинимо ли овде, с правом нзузетак према претходноме, и уврстимо ли ми цртање у научне предмете, пошто ту оцена из цртања утнче на прелазак, н убројимо ли га у реалне предмете, поштб у главном њима н помаже, то ћемо добитп 105 : 94 + 12. Поредимо ли сад ове бројеве са истпм бројевима оних школа, које су нашима више или мање као узор послужпле, добићемо овај резултат: наше су класичпе гпмназије мање хуманнстичне, а реалке више реалне, па н реалне су гимназије наше више реалне, п ако ми имамо један (обавезан) језпк впше. Примера ради наводпмо те односе у средњим школама пруским: гпмназије 150 : 52, одн. 176 : 52 + 9; реалне гимназије 127 : 71 одн. 160 : 71 + 11; реалке 106 : 83 одн. 143 : 99 (са цр-