Delo

*250 Д Е Л 0 мпнистарство просвете не установи државни испит за сваког без разлике, лоше су последице неизбежне. Поред управничке дужности нредаје слављеник у „Српској Музичкој Школи“ два врло важна предмета и то: науку о хармонпји и уметничко соло певање. Многа правила у нејасном и неодређеном облику чине да ученицима тешко иада учење теорије, што не карактерише наставника као доброг методичара и педагога. А да се постигну повољни резултати у уметничком соло-певању, тражи се потпуно стручно знање вокалне музике, добра воља пије довољна. Остаје слављенпку да у новоустановљеном драмском одељењу опроба у вештини говора свој педагошки таленат, али за то треба очекпути. Да сведемо. Слављеник, г. Мокрањац, доказао је двадесетпетогодишњим радом да је рутинисан хоровођа. Космополитским радом у Беогр. Иев. Друштву дошаојеу онреку са задатком срп. пев. друштва. Као композитор није нам дао ништа од трајне вредности. Као дугогодишњи питомац српске државе, кад се није могао одужити оригиналним радовима, требао је радити етнографски носао. Као директор музичке школе, упутио је рад овога завода погрешннм иутем. — То су истински резултати двадесетпетогодишњег рада. Нама јужњацпма урођена је мана, да не знамо мерило у осећајима, па кад почнемо с хвалама, нема им краја. То се ревносно радило двадесет и пет година. Ми смо смело ногледали истини у очи, изнели смо право стање ствари, а слављенику одредили место које је заслужио. Душан Јанковић -S04-