Delo

0 МИНИСТАРСКОЈ ОДГОВОРНОСТИ 83 до 1 новембра 1873. Банка је држави као залогу дала 16.000 дуката у акцијама. Банка је пала под стечај 13 августа 1875 и државнп правобранилац је у масу пријавио државно потражпвање. До времена извештаЈа маса још није била расправљена. Држава је свега наплатила 7500 дуката. После извештаја прочитана је депеша Главне Контроле Народпој Скупштини. Главна Коитрола је, нашавши недостатак у каси мпнистарства грађевина, тражила обезбеђење на имања покојног Блазнавца као наредбодавца код београдског варошког и крагујевачког првостепеног суда. Суд вароши Београда је уважио обезбеђење а крагујевачки није „противно постојећим законима“. Главна Контрола се жалила Касационом Суду, код кога се предмет у време депеше налази. После објашњења које је дао министар финансија, Скупштина је усвојила одборски извештај. Касациони Суд је својпм решењем од 23 марта 1879 број 943 утврдио да постоји рачунска одговорност наредбодавца за чије је извиђање, обезбеђивање и констатовање надлежна Главна Контрола према своме устројству, члан 24. Крајем 1880 пала је либерална Влада на питању о трговинском уговору са Аустро Угарском. Са мањим прекидима лнберали су од 1869 до 1880 имали искључив утицај на државне послове. Поред истицања од стране либерала да су увели све потребне политичке установе и уставне гаранти.је, они су од почеткајош своје Владе имали сталну опозицију којајенрвоударала на обим политичких слобода а доцније и на целокунан рад лпбералне партије као сувише несувремен за независну Србију. Опозиција либералној Влада ближа народу него либерали, расла је кроз седамдесете године, тако да кад је либерална Влада пала, нова Влада је била толико јака да се узимало да ће бити у стању да потпуно либерални режпм сузбпје. Међу средства за то убрајала се и једна колективна оптужба либералних кабинета, нарочито због финансиске нолитике либерала. Првих састанака Народне Скупштине држане 1880 и 1881 поднесен је предлог1 Симе Несторовића да се прегледају државне касе. После овога предлога изложпо је о њему владино гледиште министар финансија. Према владином гледишту Народна Скупштина нема нрава, по закону, да прегледа државне касе и начин на који се државним новцем рукује. Влада је на1 Протоколи Народне Скупштине држане у 1880 и 1881 стр. 158. 6*