Delo

0 МИШТСТАРСКОЈ оцговорности 83 Државних или приватиих интереса. Повреда Устава је извршена и заснива кривичну одговорност једном идеалном повредом уставних проппса, без обзира на то како је та повреда Устава утицала на државне иптересе. За повреду Устава би се могао оптужити и један министар који једним својим актом, песагласним са Уставом стварно користи државним интересима. Законодавац је, потпуно на становишту правилних криминалнополитичких принцииа, пошао од тога да треба имати у виду просечност, н да је с-вака повреда уставног поретка, као противправпа радња у кругу државне управе, увек повреда државних интереса, те да је зато нотребно угрозити све уставне повреде у опште, без обзира како оне утичу на остале државне интересе. III Примање мита. Примање мита јесте деликт који је у Закон о Министарској Одговорности ушао из Устава. Пошто је тај деликт обухваћен кратким изразом „примање мита“, питање је да ли ће узети да иод иримањем мита треба разумети све случајеве примања мпта из Кривичног Законика, обухваћене § § 105 и 106 тога Законика. Примање мита јесте деликт који може учинити само државни службеник. Међутим није свако иримање награде од странеједног државног службеника иримање мита; оно треба да буде срачунато на један акт у кругу власти тога органа. Тако нема подмићивања ако један државни службеник, за награду, обећа да поради код неког свог колеге да овај иредузме извесне акте у својој надлежности. Затим, нема подмићивања кад неко чиновнику, који ће доцније извршити један акт власти у његову корист, учини поклон из личпог поштовања. Да буде примања мита потребне су две личности, један државни службеник и неко друго лице, између којих треба да постоји такав однос да државни службеник очекује корист од онога другог лица. Деликт примање мита није само случај кад се занста прими корист. Примање мита по Кривичном Законику постоји: (1) кад државни службеник захтева корист од кога лица, да нешто што у круг његове надлежности спада, учини