Dositej Obradović u Hopovu

јави, а код мерилаца нека протестује.“ ')

Глава ТУ Парница око манастирских земаља. 108

Између манастира и спахилука се држало неко примирје док се парница но сврши. Али се у јулу чују опет усамљени ратни клици. По наредби жупаније размеравала се у Крушедолу спахиска земља и делила на сесије, да оп се правичније одредило давање кме“ това. Комисија је хтела да удази и у манастирску земљу на којој су спахиски поданици имали усеве и сенокосе. Кад је Ненадовић за то чуо, наредио је строго настојатељима. да не допусте тако размеравање,

јер манастири немају својих поданика од којих узи-

мају данак, а спахија нема права да манастирске земље, на којима неки спахиски поданици имају усеве и сенокосе, својим поданицима у сесије хесапе или на њих какав данак од сељака узимају. Ако би комисија. хтела где ва силу да мери, настојатељ одма нека му

Крајем септемора је митрополит већ знао, да ће се парница око пограничних земаља решити у корист манастира и да ће у октобру сам Фекете „у персони“ доћи, да „веевеочапшее царское пресужденје вљ дбло произведе и евитни монастери 8 притажане и господетво поставитђ и воведетђ“. Рочиште је за све странке 24 октобра манастир Крушедол. (Видећемо, да ће се ово што митрополит наговешћује догодити тек у априлу 1197 године). Према тој информацији митрополит је издао манастирима наредбу, која је карактеристична за оно доба.

Како смо, вели сету, међу осталим, У овој парници у посту, молитви и бдењу искали од преблагога. Бога помоћи, коју смо поменутом царском резолуцијом и добили, тако је паша дужност да „за толики дар с0вершени свише“ п захвалимо. Стога наређује од “ до14 октобра „обши постђ в5 сухолдени о хабоћ и водђ единоћ, кромђ венкаго варевји, во облцен или особно трапезарш“. За све то време нека сваки брат очита из

И И ранива Па ва О ЕН први

7) Хон. Цирк. Прот. др. 10, (11 јула 1756).

| | || | | ' | |