Državopis Srbije sv. 20

53:34 4166

учитеља : · учитељица = ·

Кад број ових наставника поредимо с укупним бројем наставника, ми налазимо, да, их је било 16:72 процената. Учитељица, које су полагале учитељски испит, било је релативно много више него учитеља.

Колико је било таких наставника, апсолутно и релативно, у сваком округу на по се,

то се види из следећег прегледа.

| Bpoj — Холвге | Макена: | наставника, који су полагали учитељски испшт — d'mstituteurs qui

| ОКРУЗИ ont fait ultérieurement leurs examens | DÉPARTEMENTS | РАРА РАЕНРЕ | HIER

ra 25lrs| 458 lee

| | Aaercunauku-Aleksinac + : 5 4 9 1381-25; 33-331 32-14 Beorpaacku-Belgrade 8 1 9 |20:51] 9:09] 18:00 Ваљевски-Уадјехо · · · 2 i 3 | 6:25) 7:69| 6·67 Врањски-Угапја, — 1 1 — |10·:00! 4:55 Jaroamacku-Jagodina + « : 6 3 9 120:69 23-08] 21-43 Књажевачки-КпјаХеуас -— 1 1 — |25:00] 7:14 Kparyjesauxn-Kragujevac - 6 2 8 1 12:50] 12:50] 12:50 Крајински-Кгајта, 8 8 11 | 8-33] 34-781 18:64 Крушевачки-Кгибеуае · • 4 3 - 7 [ 15:38) 37-50} 20-59 Нишки-М 5 · · 3 5 8 | 7-89, 19-23112-50, Пиротски-Рагој 2 | 2 4 [11:11] 25-00| 15-38 Подрински-Родгтје · 3 1 4 |15:79! 16:67| 16-00 Tomapesauka-Požarevac 18 | 9 27 |27':69) 13:85] 24:55 Руднички-Влаадик · 1 1 2 | 5:26: 33°33| 9-09 Смедеревски-тедегеуо 5 5 | 10 |15-63) 20-831 17-86 Топлички-Торћса • • — | 1 1| — |2500] 6:25 Ћупријски-Спрпја 3 6 9 |15:00, 31:58| 23:08 Yo xnuku-Užice 0... 4 i 5 |12:90] 11:11] 12:50 Црноречки-Стпа Века · · 2 3 5 | 8:33 33:33] 15:15 Чачански-Сабак · .| 3 ! 4 |11:54] 16:67] 12:50 Ш]абачки-ађас . 5 4 9 1112-20) 30-77! 16-67 Beorpar-La ville · de Bet grade + . — | 4 4 | — 11333] 8-00 | | Свега-Тоја! · · | 83 | 67 | 150 | 13:54 21:48] 16:22

Највише наставника у опште, а посебице учитеља, с учитељским испитом било је у алексиначком округу, а најмање у врањском ; мање · још него п у Београду.

Таких учитељица било је највише у крушевачком округу, а најмање опет у врањском.

Мало даље видећемо, како је оцењен рад у школи ових наставника,

У тесној вези са спремом учитељевом стоји и успех његовога рада у школи, који иначе доста зависи и од других чињеница, | међу којима на првом су месту марљивост и | савесност у раду. |

По оценама. школских падзорника било је

Bi 1885. години

yull- YUNTE- HACTAТЕЉА ЉИЦА ВНИКА одличних · · 183 79. 255 врло добрих 935 126 861 добрих · · + 138 83 221 слабих · · · · 35 90 55 рђавих · с · 7. 2 9 | неоцењених + 15 9 24 | __ Свега · · 613 312 925 | Према томе изнобио је проценат | yuH- УЧИТЕ- HACFA| ТЕЉА ЉИЦА ВНИКА | одличних • «+ + 29-85 93:08 27:57 | врло добрих 38:31 10:38 39:08 | добрих · + + • 99:51 26:60 28:59 | слабих · · + + 571 6:41 5:95 рђавих · • U-14 0:64 0:97 неоцењених · 245 9:89 2:59 Кад ове проценте међу собом поредимо, ми налазимо, да је на сто учитеља долазило учитељица, одличних · + + + 77 | врло добрих · · · · 105 | добрих 118 слабих + · · 119 рђавих 56 пеоцењених 118

Из ових односних размера види се, да | нема. велике разлике између учитеља и учи| тељица, с погледом на ресултат успеха у школскоме раду.

Занимљиви су подаци о учитељицама, које су радиле у мушким школама, у којима, је за,

| | | |