Državopis Srbije sv. 20

CXVI

Кад код оних набтавника, који су свршили |

нижу гимнасију или основну школу, поредимо број одличних и врло добрих с бројем осталих, онда излази, да је на сто првих долазило ових других, код наставника,

УЧИ- yuHTEКОЈИ СУ УЧИЛИ ЛЕЉА ЉИЦА У ОПШТЕ нижу гимнасију · · 68 137 74. основну школу · · 50 96 77

Поредимо ли са одличним и врло добрим наставницима само оне, који су за рад у школи добили слабу или рђаву оцену, онда излази, да је на сто првих долазило ових других, код наставника,

уУЧИ- УЧИТЕкоји Су VUHAH ТЕЉА ЉИЦА _ У ОПШТЕ нижу гимнасију · 14 12 14 основну школу · 11 15 14

Из овог поређења види се, да ове две.

категорије наставника имају релативно слабих и рђавих више него они наставници који су евршили Велику школу или коју од стручних

| |

|| 1

школа (Богословију, Земљоделску или Учи-.

тељску школу) п које смо раније истакли као довољно спремне за школски посао.

Податке о школској спреми и оценама школскога рада, сваке наставничке категорије на по се, у појединим окрузима, имамо у следећем прегледу.

(види ТАБЛИЦУ НА СТРАНИ СХУШОИ CXIX)

Из ових података да се приближно оценити, од коликог утицаја може бити школска. спрема наставникова на успех или неуспех његовога, рада у'школи.

Остаје још да видимо, како је оцењен

рад оних наставника, који су, пре свог ступања у учитељску службу, положили учитељски испат, пошто нису имали потребну школску квалификацију.

У овој катвгорији наставника било је

учИ- УЧИТЕТЕЉА ЉИЦА У ОПШТЕ

одличних + + + 19 8 27 врло добрих · · 46 33 79 добрих + + · · 14 16 30 слабих · · · · 4 3 i pbaBMx + • · 1 | :2 неоцењених 9 9 4

Свега · 86 68 149

Према томе износио је проценат

учи- УЧИТЕ- HACTA-

ТЕЉА ЉИЦА ВНИКА одличних · · · 29:10 19:70 -18 12 врло добрих · 53:49 59:38 58:02 добрих · · · 16:98 95:10 20:14 слабих · 4:65 1'716 4:10 рђавих · · · · 1'16 1:59 1:34 неоцењених · 9:39 3:17 2-68

Одличних и врло добрих учитеља има за десет процената више него учитељица, а, добрих учитељица за толико је опет више него учитеља.

На сто одличних и врло добрих, долазило је осталих

учитеља • • • • 39 учитељица + + + + + + DA наставника · · · · 41

Кад одличне и врло добре наставнике поредимо само са онима, који су за свој рад у школи добили слабу или рђаву оцену, ми налазимо, да је односна размера између првих и ових других била код

учитеља · · · као 100:7'7 учитељица + + + » 100:97 наставника · као 100:8:5

Колико је било наставника ове категорије у сваком округу на по се, то се види из следећег прегледа.