Državopis Srbije sv. 20

CLXIV

{ Où CTO ђака, који су походили школу до краја године, остало | је да понавља !

Sur cent élèves qui ont frequenté :

BE

у опште | en général >

» +

36:03 21:36

26:34 15:69 1419 10-87

8:90 14'16 20:11 11:36! 10:16 29-00:

91:33 13:47 | 20-00! 9:76. 9:65 9:25 19:33 1968 5-95 99:77

: Врањски-Угапја · · Јагодински-Јаво па Књажевачки-Кпјахеуас · 18-11 Крагујевачки-Кгавијеуас + [16-92 + [30:81 • 19356 + 131-09

Kpajnnckn-Krajina :

Крушевачки-Кгивеуас Нишки-М5 . Пипротски-Рто! Ioapuucku-Podrinje Пожаревачки-РоХагеуас

‘16: 81

4°27 18:43

... · |53+:50 • |17:12 + 13964

. €

30-07

Руднички-Видик 18-:99,12:75) 4:48, 404 — |:3-60 | QCMeaepeBckH-Bmederevo · • |J747|27-01|24·'00/94'16 29:63:

Топлички-Торпса • 13105 18:83 15:58 3378: 8-10 24:45

Ћупријеки-Сиргцђа, • 371131:84/31:06,17'36 7. 27[31-18 | Vxuuru-UZice • - + [20°43:22-32/29-5621:35) — [22-81 | Црноречки-СОтпа Века · [44:12 18:51 4:59 5:26) — 12830] | i Чачански-Сабак · · · [15:61 10:30) 7:31) 6:65] —-“ |11:19] | Шабачки-Зађас • • • 20:33114:45! 8'46| 4:30. — 3·64; | Београд-Га уше де Belgrade 25:97|11:90|11*'17!: 65-70) — 14:72) | | | Свега-Тоја! · · 128'77/18:3013:79,10:85! 16-67120:48.

Ђака, који су остали да понове први разред, било је највише у црноречком округу а најмање у чачанском. Разлика између ова два округа износи 28:51 процената.

Оних, који су остали да понове други разред, било је највише у ћупријском округу, а најмање у крајинском. Овде износи разлика, између та два округа 2294 процената.

Ђака , који су остали да понове трећи разред, било је највише опет у ћупријском округу, а најмање у рудничком. Разлика, између ова два округа износи 26:28 пропената.

На послетку у топличком округу било је највише, а у рудничком најмање ђака, који ву остали да понове четврти разред. Разлика, између ова два округа, износи 29:74 процената.

Проценат ђака у опште, који су остали да понављају поједине разреде, био је највећи у ћупријском и пожаревачком округу, а најмањи у подринском.

Више од 920 процената ђака, који су | остали да понављају. било је у девет округа; у осталим окрузима тај проценат био је мањи, | но ни у једном округу мањи од 10.

Кад поредимо проценат слабих и рђавих ђака, с процептом оних, који су остали да понове поједине разреде, онда излази, да је било ђака

| : | | ОКРУЗИ l'école jusqu'à la fin de l’année | répétent DÉPARTEMENT ____ du ur ce BE i paspea — la classe : | | si | | I I | IH | IV У | | | | : | | | Anexcanauxn-Aleksinac + · |21:29/14+42|1913 632 — N555| | Београдски-Вејатаде · · · |39:17|3356 13:31] 5:43 100-00|27:10 | Ваљевски-Уајјеуо • · · •125'59/18:36] 9'77] 6:99 20:17 17:32 . 00/25-40; — 16:32 — {1619 — 1127: — 11962 — [19773 15-71/22- 37 18-85 — 1092

| СЛАБИХ по КОЈИ СУ ОСТАЛИ | ПОНАВЉАЈУ-

| У ОКРУГУ: РЂАВИХ _ ДА ПОНАВЉАЈУ их ВИШЕ Ужичком · 11:33 22:81 11:48 Врањском · + 1447 25:40 10:93 | Топличком · · • 15:01 9445 94 Ћупријском · + · 22:96 31:19 8:22 · Пожаревачком · 23:01 30:07 7:06 Београдском · · 20:08 27:10 7:02 Нашком , • 15:57 22:37 | 6:80 Црноречком · · 21:90 99:30 6:50 Смедеревском - 2351 29-63 0:13 Пиротском · 13:94 19:85 01 Крајинском • 16:33 19:02 3:29 Подринском · · · · · 7'95 10:92 2:97 Крушевачком · 13:16 15:73 2:57 Крагујевачком · • • • 10:10 12:72 2:53 Алексиначком · 13:10 15'55 2:15 Ваљевском + 1571 17'32 161 Рудничком · 12:71 13-60 0'89 Шабачком · · 13:25 13-64 0:59 Књажевачком • 16:19 16:19 Јагодинском • • • 16:37 16-32 —0*05 Чачанском + + + 12-00 11419 — 0:81 У Београду · · - + : 11:05 14:78 3:67

Овим поређењем доказује ве, да је само у пет округа проценат слабих. и рђавих ђака. приближно раван проценту оних, који су остали да понове поједине разреде. У осталим окру-

| зима и у Београду проценат понављајућих много је већи од процента слабих и рђа| вих ђака.

Да је остављено самим наставницима, да,

| одређују, који ће ђаци понављати разреде,

онда би се горња појава могла још и објаонити тако, да је то учињено ради олакшице

| рада, јер ђаци, који понављају, спремнији су

од оних, који тек почињу учити. Међу тим, као што је познато, не одређује сам наставник, који ће ђаци понављати поједине разреде, већ то чини школски надзорник, који је успех