Ekonomist
235
зује, да садашња саобраћајна средства више не задовољавају народну привреду; по мишљењу. стручњака, ако се не жели, да наша привреда дође у критичан положај, не само ове неисправне локомотиве и вагони морају бити поправљени, него још потребно за земљу набавити: око 200 нових локомотива 800 путничких и 500 службених и поштанских кола и 16.500 теретних кола, рачунајући и позајмљена сада кола.
Наравно, по мери оправке и подизање нових пруга и повећања броја локомотива и вагона, с једне, а сређивања економског стања у земљн и пораста свих грана народне привреде, с друге стране, — повећала се и превозна делатност жељезница, како то показују следећи статистички податци о кретању путника и робе. Тако, док је на пругама Београдске Дирекције у 1919. г. провезено у округлим цифрама, око 1.700.000 путника и 650.000 тона робе, дотле у 1922. r. je било превезено 6,700.000 и у 1923. г. 7,800.000 путника и 4,500.000 тона робе; дакле путнички саобраћај повећао се 4,30 пута или за 330%/„; робни — 6,9 пута или за 590%/,. У Загребачкој Лирекцији број путника у 1919. год. износио је округло 7,400.000, а робе је било превезено 1,300.000 тона, —а у 1922. и 1923. г. ове се цифре пењу на 14,200.000 лица и 4,600.000 и 5,200.000 тона робе; дакле путнички саобраћај се повећао 1,86 пута или за 86%/;, а робни 4 пута или за 300". У Сарајевској Лирекцији превезено је у 1919. г. 700.000 тона робе, док у 1922, г. и 1923. г. 3,900.000 и 3,950.000 путника, а робе — 1,600.000 и 1,900.000 тона или 2,63 пута више или за 163'/, него у 1919. г. На жалост за Суботичку и Љубљанску Дирекцију фале податци за 1919. годину; али за 1922. и 1923. г. имамо следеће количине: у Субошичкој Дирекцији провезено је путника: у 1922. г. — 5,800.000 и у 1928. г. — 6,600.000, а робе: у 1922. г.—92,900.000 тона и у 1923. г.—8,200.000 тона. У Љубљанској пак Дирекцији превезено је било путника: у 1929. г. — 5,300.000 и у 1923. г. — 6,700,000. а робе: у 1922. г. — 4,100.000 тона, а у 1923. г. — 4,950.000 тона. За свих пеш Дирекција општи број превезених путника износио је у 1922.
години — 36 милиона и 1923. г. — 38,7 милиона или више за 2,7 милијона, т. ј. 7,5"/„; а број нето-тона робе: у 1922. г. -- 15,7 милиона и у 1923. год. — 18,3 милиона, т. ј. више за
2,6 милијона или за 16,59/,. Ако узмемо у обзир само податке