Ekonomist

стварани тако, да кад се та ревизија заврши, нове се концесије могу добивати само на основи закона о повластипама, који би имао да се донесе на основи уставног наређења.

Од постанка наше државе па до Видовданског Устава владало се махом по уредбама а не по законима, и зато је потребно да се ревизија тако издатих концесија изврши. Оне концесије међутим, које су издате пре уједињења по одредбама, равних покрајинских вакона имале би остати, пошто су оне донете потпуно правилним начином, и то само дотле док пм рок не истекне, а тада продужавање истих концесија може се извршити само на основи закона о концесијама. Из свега овога треба закључити, да се ревизија концесија има извршити само према онима које су издане и конститупсане у времену од уједињења до промулгације Видовданског Устава. Целокупну ревизију ових концесија имао је, према уставним одредбама. да изврши Законодавни Одбор, и он је у главноме свој посао завршио. Колико је нама познато, у пракси није се дирало у концесије пре уједињења, већ само у оне друге које су издане после уједињења, а пре појаве Видовданског Устава.

Поред ове одредбе о ревизији концесија, Видовдански Устав поставља и одредбу да ће се о издавању концесија донети нарочити закон. (Чл. 117. Устава). Настаје сада питање, на који ће се начин издавати концесије сада после Устава, кад општи закон о концесијама није још донесен. Ми мислимо, да у погледу на ово питање треба дати следећу солуцију: како се према тој одредби устава концесије могу само законом регулисати, то ће се онда за сваки случај до доношења отпштег закона о концесијама, морати издавати један појединачни, индивидуални закон и то наонај начин и оним поступком какав је предвиђен за рад Законодавног Одбора (чл. 130. до 133. Устава). Према свему овоме треба закључити ово: (1. ревизија концесија предвиђена Видовданским Уставом односи се само на оне концесије, које су издане одн. конституисане од уједињења до појаве Устава. Оне концесије издате пре уједињења важе и даље све док им рок не истекне. Покрајинска и у опште локална законодавства губе своју важност даном ступања на снагу Устава. (2.) Издавање концесија све до доношења општег закопа о концесијама, може бити само законодавним путем, т. зв. индивидуалних вакона по скраћеном поступку од стране Законодавног Одбора.