Ekonomist
номску Конференцију, и када му је у своме извештају упућеном овој Конференцији дала доста простора п велику важност, а затим када су се истога питања дотакле у пленарним седницама конференције тако угледне личности као што су г. г. Цимерман, бивши Генерални Комесар Друштва Народа за Аустрију, и Лајтн, одлични енглески економист, њихово задовољство п ружичаста нада достигле су врхунац.
Будимпештански привредни лист »ОМКЕ«, у своме специјалноме броју на францускоме језику, посвећеном Међународној Економској Конференцији, п раздељеном свима учесницима конференције, нема довољно речи којима би се захвалио Међународној Комори на њеној мудрој пницијативи да се по овоме питању поведе реч на овоме највишем привредном форуму. У томе листу г. Елемер Јармам, бивши државни подсекретар, Директор Краљевског Мађарског А. Д. за речну п поморску пловидбу, написао је о овоме питању један дуг чланак под насловом: »Иптање дунавске пловидбе на женевској Међународној Економској Конференцији«, у коме наравно најодушевљеније поздравља појаву тога питања на овој Конференцији и излаже недозвољене сметње које постоје у пловидби Дунавом, тим »главним саобраћајним путем Мађарске«, који је данас »животно питање за Мађарску, изнурену и лишену мора«.
На првој седници треће подкомисије Трговинске Комисије; одржаној 10. маја пре подне, г. Др. РИДБЕРГ у име Међународне Трговинске Коморе одиста је и покренуо ове питање, истичући његову важност и потребу да се о њему дискутује на овој конференцији и да се донесе нека одлука. Истога дана по подне дискусија се у подкомисији доиста и повела. Чехословачки делегат г. СТОДОЛА, сенатор, први је увео реч, и товорио је о захтевима Међународне Трговинске Коморе у погледу упропашћавања даринских формалности, дозволе страним бродовима за вршење каботаже, денационализацији националних река ит. д. По свима овим питањима он се углавном сложио са слободњачким захтевима Међународне Коморе.
После њега наш представник у тој подкомисији, г. МАРОДИЋ, дао је једну изјаву у којој је у главноме рекао, да се питање дунавске пловидбе не може дискутовати на овој конференцији јер оно лежи изван оквира њенога дневног реда, у коме нема ни једне тачке под коју би се оно могло ставити. Дневнога реда се морамо стриктно држати, и зато предлаже да