Ekonomist
- = 2565
logično slijedi da je ta pruga u glavnome suvišna dotično Jedam Tuksaz kojeg naša privreda ne može da podnese. To tim manje Što. mi po dovršenju uskotračne pruge Obrenovac Beograd dobivamo izravnu vezu изкофтаспе ргисе Beograd, Sarajevo, Metković, Dubrovnik, Boka Kotorska ı kad se ukloni zubčanica na Ivan Planmi ta će pruga biti u stanju da zadovolji sve potrebe današnjeg prometa.
Sticajem prilika. mi imamo oko 2000 kilometara uskotračnih željeznica ı to u Bosni ı Zapadnoj Srbiji. Izgradnjom pruge Viгтад Užice te su pruge spojene ı sada tvore Jednu organsku cjelinu. Pitanje koje mora da rJješi naša saobračajna politika Je: šta da radimo sa ovim uskotračnim prugama, dali ih imamo zamyjeniti sa normalno tračnim ıli ıh pak imamo ostaviti da ı dalje vrše saoЂтасај п brdovitim krajevima Bosne ı Srbije. Ili pak tu uskotračnu
nrežu moramo Još ı dalje izgraditi ı napraviti Jednu cjelinu koja će da udovoljava svim potrebama prometa između Save, Dunava i Jadrana. 3
4 те
Џтедђа о стадпј:- хе јелтса пкако пе гјебауа taj problem. Dok je predviđena izgradnja nekih novih uskatračnih pruga, sa druge strane pretvaranjem nekih uskotračnih linija u normalno iračne uništava se sadašnja Jedinstvenost tih pruga. Tako izgradnjom normalno tračne pruge Doboj Sarajevo prekida se veza izmedu uskotračnih pruga sjeveme Bosne sa prugama južne Bosne ı Негcegovine. Pruge uskog koloseka pokazale su za vrijeme rata bar u Bosni da su u stanju da savladaju znatan saobračaj .Mi držimo da je pogriješka što se Je pristupilo rušenju jedinstvenosti uskotračnih pruga naše države. Na potezu ispod Save pa do mora mi za decenija niti ćemo imali takovog putničkoe prometa da ćemo trebali brze vlakoye,a ne ćemo imati ni tako znatan robni promet da ga пе bi mogle svladati usko traćne pruge. Kad se je već htjelo iz VvoJničkih razloga imati normalno tračnu prugu ispod Save naime prugu Beograd Tuzlu Bamjaluka nije trebalo tu prugu voditi od Doboja do Sarajeva. Bilo bi daleko bolje da se je pristupilo usavršavanju uskotraćnih pruga i njihovog boljeg izlaska na more, bilo izgradnjom pruge Goražda, Foča, Bileć, Trebinje pa lime „uskotračne pruge Srbije izvesti na more u Dubrovniku, bilo izradnjom Jedne uskotračne pruge preko Grnegore, dotično spoj Splita sa uskotračnom prugom Sarajevo Mostar. Izgradnjom Još nekih manjih uskotračnih veza kao Valjevo, Zvornik Tuzla ı slične mi bi u Bosni ı zapadnoj Srbiji imali uskotračnu mrežu koja bi