Glas naroda

300

Путер не од шека. У Паризу изумели су да праве путер од нечег другог ане од млека. От; чека је, то се нејавља. само се каже, да је таки као и прави и да власт допушта да се продаје или шта више наређу.је да га мора на продају бити. Овај је путер много јеФтинијиод правог, има 7 Фабрика са 400 раденика, које тај путер праве. Мишоловна најбоља. то је змија наша Једна змија очисти простор од 7000 квадратни метара од мишева. Нетреба дакле змију убијати, него се треба само од ње чувати. Биље које растерује гад (инсекте ) Свако биље

иманекимириспли смрад. Гад (инсекти) или волуили не могу даподнесуједно илидруго, те по томе наилазе на биље или беже од њега. Виље од кога инсекти беже тоје од познатијег: кудеља и бели лукац. С тога на леји од зеља треба помеНати кудеље поред истог и гад ће се разбеЕи, или се посади по декоја кудеља међу зељем нарочито де се купус и кељ сади. II поред воћака добро је насадити лука бела или црна или прасца те овај растера бувача с лишКа а поред брескве кад, се засади лукац овај неда, да јој се лишЕе коврџи. Кад се под јабуку посеје тако звано капуцинско цвеће онда бувач с ње побегне.

ДОИИСИ „ГЛАСУ НАРОДА.

Из Карловаца 8, септембра. Дошле су ми до руке у препису две молбе упуЕене од Михајила РанковиЕа јеромопахана Његову Светост, те знајуВу да је „Глас Народа" вазда <жо обрана потиштених, шаљем их да их на јавност изнесе, не би ли се тим путем мученицима манастирским, простим калуЈјерима, у опште судба олакшала. Пре свега Ку упознати читаоде са поменутим јероманахом. Исти је био пет година у Црној гори као настојатељ Манастира, учитељ народне школе, после тога становао је једну годину п у Боки Которској у Мон. Режевићу, где јеишколу опет имао, за које врло добра сведочанства има. Цре месец дана морао се због своје старе мајке новратити у своју постојбину, с том намером да као овдашњи настани се где у Фрушкој гори. Његова Светост наместн га у Монастир В. Ремету код чувенога Игумана Ввлогија ЕузмановиДа, код кога нико није у ставу обстати, због тога шго је тамо управитељка куварица па коме она хоВе даје јестн и пити, а коме неће, тај мора и гладан бити. Ту се Жгуман слабо и пита — јер госноја заповеда. Из разлога тога је данас пошао натраг, и ја достављам његове жалбе на јавност и ради тога што његова светост није хтела извидити речену жалбу, него шта више брани КузмановиЕа, дајењегов поступак добар, што се тиран показује према млађима. Прва жадба гласи: Ваша Светост Иилостивјејши Архипастиру! Поднисани у највишој понизности дерзнуо сам обратити се К Вашој Преузвишеној Светосги, и изјавити моју жељу по прину^еној несносимости, која ме принуди досаду чинити у оваково кратко време мога долазка у овај Монастир да захтевам премештај из овога, ако би мугубе бити могло. Прво, Кад сам дошао у овај Монастир, нвје ми ее могла дати соба за мене, него сам са слугом и економом Монастирским заједно у једној соби и сада, а сваки у Мон. има своју собу, куварица, паракуварица и т. д. и из овога се закључително увидити може, да г. Игуман нема вољу што сам код њега одреЈен. Друго. Прн Богослуженију у цркви нема никаква ђака да у олтару послужи при Свештенодјејствује, и тако мени самом вије могуђе службу божију свршавати, а без ђака Монастир бити неможе свакојако и за друге послуге. ТреКе, што он изкључивши из транезари)е млађег свога брата Јеромонаха Вениамина, и никад са њим м речи не проговора, хрзно му је што ја са њпм у разговор ступим, а ја немогу живити, да ни с ким не говорим; Четврто, он кад отиде у Хопово, или ма куда, остављакључеве код куварице, и њој налаже шта Ее се чинити, и тако да ја морам изискивати од ње што ми треба а ја до данас нисам од жена зависио нигда, — ка®у сваки пије, а мени се то одриче да немогу кмати, веЕ за своје новце да купујем, а новаца немам, док не примим плату.

И тако ја не надајуЕи се да Еу оваку досаду морати чинити својој предпостављеној Власти кроз 14. дава принуђавају ме речене ок»лности, молити најпокорниЈе Вашу Светост, да би ме у други Монастир преместити благоволе ла, јер овде никако се неможе под ови начин сносити, — а нисам рад ни с ким парницу ни Суда ииати. особито као пришелац, који још никога и непознајем. У М. В. Ремети 3. септембра 1875 год. Св. десиицу целујуВи Ваше Светлости покорпи слуга Михаило РанковиЂ, јеромонах. Друга жалба гласи : Ваша Светост Гфемилостиви Архипастиру! СиноЕ исиред захода Сунчаног Игумап Велико Реметски и<5терао ме из Монастира! Узрока нема његовом свирјепом поступку. Овде сам стигао у Карловце у 8 сати кад је на цркви избило. Сада у понизности принуђен сам писмено изложити поредак јучерањи Вашој Светоети: Јуче од јутра до два сата после подне настојавао сам ја са Економом Моиастирским над радницима који су купили и тресли шљиве ниже Прњавора, (на фртаљ сата) — очекујуЕи да се донесе ручак и да звони радницима, када Ее одночинути, као што је обичај. Ручак би послан само економу, и ја тада отидем у Монаст. те ручам, после тога као чредник очекивао сам време вечерњи, па онда да посјетим раднике, међу тим изиђем са Јеромонахом Вениамином у шетњу до винограда, (јер обично на трпезу грожђе се не доноси). И тако Игуманкојије отишао бијо пре ручка у Грегетек Мон- са једним попом из Мошорина пред г. Впископа. Ан!)елиЕа, врати се поред винограда, и види гдн стоимо нас двоица заједно Кад дођемо у Монастир, Игуман одма дође цред моју собу и ночне ме грдити и псовати, терајуЕн ме да одма идем из Монастира, м сада сматрам за дужност у препису доставити његове собствене речи Вашој Светости. Г. Игуман вели: „Иди кажи Патријару, да сам ја у Монастиру Иатријар, и да те он несме никако примити у своју Архпдијецезу, а нз друге Епархије, и шта више послати мепп у Монастир док менене пита, тако муслободно реци да самјаПатржјару Ремети и ево ти сведока Вениамнна па пека ти пос" ведочи моје речи." Овакова тирански поступак Игумана Евлогија КузмаиовиКа натерао ме по ноЕи пешице доЕи у Карловце, и овакови непристоши изговори његови према своме АрхипастируЈа сам га међу тим молио, да барем преноЕим у Монастиру, па јутрос да дођем овамо, јербо трошка немам ни крајцаре. а он никако не даде, — него је виже пута повторавао гореизложене речи. — Жалост велика, шта су дочекали Јеромонаси У