Godišnjica Nikole Čupića
ИЗ ТУРСКЕ ФОКЛОРЕ 281 од младог прво се подели сиротињи. Сиротиња при томе пази да не окуси најпре од онога што је добила од човека тврдице, јер се то сматра као баксуз. — На Ед'рлезе после подне на ширини каквој људи гађају нишан, рву се, бацају камена, скачу итд. а жене се у харемима веселе на евој начин. — У Скопљу излазе у поље и мушки и женске, понесу јела, па пошто једу, отпочне весеље и свирка, а мушки отпочну игре, па чак и оро. Том приликом често дође и до боја, нарочито због женскиња. — У очи Ед'рлеза женскиње се стара да се у кући не затече прљавог рубља, јер ако би га било, а неко направи мађије имају јачу силу.
„Кенско да заволи мушкарца и обратно. — Кад ко жели да га које женско заволи ваља на сувој дасци 41 пут да напише њезино име, па даску да пусти низ воду и да рекне: Насл бу таста ђидеи силе Фатиме бен'м ичн дељрсн ве ашик олсун! (Како ова даска иде тако Фатима, или како јој је већ име, за мном да лудује и мио да сам јој!) — Ако женско жели да га ко заволи ваља исто тако да чини са именом онога кога жели да га заволи.
Скопље,
"Зашто Турци Циганима деле милостињу. — 00 циганској прошњи Турци причају ово: Био неки сиромах човек па се нагло обогати. Да би га Бог кушао пошље Џебрашла (Светот Аранђела Гаврила) прерушена у Циганина да иде и да у њега проси милостиње. Но овај га одбије. Видећи Бог то прокуне га те наново осиромаши. Због тога Турци неће просјака Циганина никад одбити, а да му што не уделе, јер се боје да онај Циганин који проси милостињу не буде прерушен Џебраил.
Ниш.