Istočnik
ЗА ЦРКВЕНО-ПРОСВЈЕТНЕ ПОТРЕБЕ СРПСКО-ПРАВОСЛАВНОГ СВЕП1ТЕНСТВА И НАРОДА У БОСНИ И ХЕРЦЕГОВИНИ.
Год. XVII. Сарајево, 30. априла 1903. Бр. б. ВЛАСНИК: ЊИХОВА ВИСОКОПРЕОСВЕШТЕНСТВА СРПСКО-ПРАВОСЛАВНИ БОСАНСКО-ХЕРЦЕГОВАЧКИ АРХИЈЕРЕЈИ. УРЕДНИК: еинђел ИЛАРИОН РАДОНИЋ, професор богословије.
Исповиједање св. апостола Петра. Ив. ПеровЂ. Превео Алекс. Живановић, (Осијек.) (Мат. 16, 13—20; Марк. 8, 27—30 ; Лука 9, 18—21). (Наставак.) Под каменом разумијевају Петрово исповнједање и вјеру и многи од најновијих њемачких тумача 1 ), а так-ође и наш знаменити правоелавни богослов, Филарет, митр. московски. „Коме особито упада у очи, говори митр. Филарет, да је ријеч Господња о оспивању цркве управљена на ап. Петра и то на њега јединога: тај нека проникпе у прплике, у којима је она изречена. Петар једини прије других апостола је исповједио Христа новим хришћанским исповиједањем: Ти си Христос Син Еога живога , и зато је само он, прво од других апостола, чуо нову ријеч од Христа о цркви: А и ја шеби кажем — и он је на почетном опћем камену црквином, на Христу, први од даљих, мањих каменова у темељу, т. ј. од апостола и при том не баш самом, већ његова вјера и његово исповиједање. Тако ријечи Христове тумачи св. Златоусти: на том т?// камену сазидати цркву Своју, то Јесш , на вјери исповијсдања" а ). Преосвећ. Никанор, архиепископ херзонски, тумачећи ријечи Спасите*) ^ап^е, Тћео1.-ћотИ. ВЉе1у. Б. N. Т. I. стр. 237; КеП, Соттеп!. 111). Еуап§-. Маић. стр. 351; тога се мнијења држи и Каловије, Евалд, Бизелер и др. Вид. Меуег, КгЦ. ехе^. Нап(11). иђ. Еуап^. МаНћ. стр, 354. 2 ј Слова и р г &чи, Москва, 1848., д. 11. стр. 99.