Metoda za rešavanje taktičkih zadataka u granicama sdruženih odreda : sa kartom šire okoline Niša u razmeri 1:75.000

РЕШЕЊЕ ПЕТОГ ЗАДАТКА 81

Пошто није искључена могућност да могу до тренутка поласка стићи команданту нова важна извешћа о непријатељу то је за овај случај, најпогодније да командант изда две заповести, како не би дошао у неприлику да већ издану заповест за марш мења.

Од побочнице је један батаљон са 2 вода коњице на предстражи, па да би се избегла заобилазна и узалудна кретања, треба да се коњици одреди нека тачка у правцу непријатеља, где ће она сачекати осталу коњицу, а предстража да се поступно свија у правцу наступања побочнице.

На заповест треба да дођу сутра дан непосредно потчињене старешине сем команданта предстраже, као што треба да дође и вођа транспорта. Време кад треба да буду скупљени за заповест, може да буде пола часа пред полазак чела претходнице. Команданту батаљона на предстражи послала би се писмена заповест.

__Остојање главнине од претходнице не треба да буде су: више велико, како би колона испала што краћа. Најбоље је да уз кола и возаре остану као стража они исти људи, који су били прошлог дана, и преко ноћ. Транспорт се дели и стража распоређује онако како је изложено у Ратној Служби стр. 467 и даље. 'Да се транспорт сутра дан благовремено крене на пут, ствар је команданта 1. батаљона и вође транспорта.

Побочници је довољно у главноме да се назначи правац, односно пут, којим ће маршовати; а шта ће доцније бити, биће ствар нове заповести.

У погледу мера за извиђање, командант одреда може а и треба нарочито да нагласи команданту десне побочнице правац преко Мекиша ка Дољевцу и преко Батушнице ка Корвин граду.

О трупној комори излишно је у заповести још што год напомињати.

Може настати питање, где да се налази командант одреда за време марша» О транспорту он има само толико да води рачуна за време марша, да зна где се у које доба налази и да не учини какав застој у маршу. Ако би се иначе указала каква потреба код транспорта, о томе ће водити старање командант 1. батаљона и вођа транспорта. За команданта одреда много је важније и потребније, да се нађе код десне побоч_нице, како би могао пратили све шта се буде дешавало са стране непријатеља; при чему, на случај борбе побочнице са непријатељем, не мора да се меша у надлежност и делокруг команданта побочнице, ако то не би изискивала нужда. Командант одреда непрестано ће имати у виду целину, не губећи се у појединостима, како би на време могао наредити прекид борбе, ако то сам командант побочнице не би био учинио. Он треба нарочиту бригу да води о оступници по: бочнице, пошто јој је она у продужењу левог крила, при чему

МЕТОДА ЗА РЕШАВАЊЕ ТАКТИЧКИХ ЗАДАТАКА 6