Moj život i rad

никакве зараде, већ само да амортизује своје издржавање. Капитал који је она прогутала до данас износи око девет милиона долара. Кад бисмо се могли ослободити терета доброчинства, новац који сада на то дајемо могао би бити употребљен на увећање производње, на фабрикацију многобројних и јевтиних производа. На тај начин, не само бисмо отресли заједницу од једног новчаног терета, већ бисмо били у могућностн да подигнемо ниво општег благостања. Ми остављамо приватној инициативи одвећ велнки број послова који спадају у оквир наших заједничких задатака. Морамо ставитн више конструктивне мисли у службу општих интереса. Нарочито ће бити потребно установити извесно опште васпитање публике у погледу економских стварности. Дрске претенсије капиталистичке спекулације, као и неразумни захтеви радника произлазе у главном од непознавања основних принципа политичке економије.

ГЛАВА ПЕТНАЕСТА Како треба организовати железнице

Железнице не ваљају. сАко у овој земљи има једне индустрије која је скренула са свога задатка јавне корисности, то је зацело индустрија железница. Ми имамо још непрестано да решимо питање саоБраћаја, пигање коме је узалуд било посвећено голико мисли и научних дискусија. Цео свет је незадовољан железницама. Публика се жали што су цене високе, како за путнике тако за робу. Службеници се жале зато што су наднице

150