Naša književnost
Архилох : - - 5 -: __ = 597
= ј <= 1
„бојишта и тиме да ослободи Ахејце од тројанске силе, богиња
Хера полази на гору Иду да опчини Дива, и он“ Како ле виде, љубав освојила мудро му срце
= као и онда кад јој обљубио први пут лице,
_ пошто су крадом од оца и мајке легли на одар.
Небески облачник Див одговори њојзи овако: „Меозжет: и доцније још запутити.онамо, Херо! Нето хајдеме лећи и љубав уживати слатку, Е > још ми ге никада жудња за богињом, а ни за: женом не разли тако у грудма и тако ми не свлада срце,
Рече и Кронов син тад своју огрли жену. 5 Под њима нова трава из дивне избије земље, росни избије лотос и шафран, перуника уз њих 5 у густа и нежна, која од земље их дизаше у вис.
ту су обоје легли, и на се облак навуку 5
дивотни златни, а роса из њега падаше сјајна.
Тако је Отац мирно почив'о на Гаргарском врху љубављу савладан и сном у рукама жену држећи
(И л. ХЛУ 294—853). Као Див, тако и Парид, кад га је Афродита спасла од Мене=
лајева копља, утољава своју жудњу за Хеленом (ШП 438—48; упор. и 1Х 463—468, ХИЛ 636, ХУМ 675—676). То су примери
· везивања љубави са сном. Љубав са гозбом спомиње Хомер у
стиховима којима се Тетида обраћа Ахилеју: - -
Докле ћеш, породе мој, нарицати, докле. ћеш тужит'
и изједати срце за постељу а ни за јело
не хајућ: Добро би било да жену обљубиш какву 5 :
– -_ (ил ХХМЕ 128—130)
Хомер нигде не говори о сагоревању у мукама које заљубљена човека обузимају због неутољене љубави; љубав је код њега: кобна заслепљеност. О шареном појасу којим се паше Афродита и у коме су ушивене све њене чини, Хомер каже ово:
У том је појасу жудња и љубав, разговор ту је и прелаштење што памет и мудрим замамљује људма
Е ___ (ил У 2 219)
Тај појас је, дакле, символ еротичне моћи оног дела тела који. се њиме паше. Али то није изражавање саме љубавне страсти, нето њена стања и последица које неко запажа споља. А парски пестик опажање других примењује на своје
ћ -4