Nemački budžet

109

који управна власт извршује буџет: да ли je буџет извршен онако, како je вотиран, да ли се при његовом извршењу пазило на законске прописе и наредбе, да ли je он извршен на најцелисходнији начин јесте задатак буџетске контроле. Буџетска контрола представља последњу етапу у животу једног буџета. Како буџетска контрола има да обухвати целокупан рад финансијске управе (рад наредбодавних власти, благајничке управе и рачуноводства) на извршењу буџета и како она има да спреми извештај за Народно Представништво, то je домен њеног рада врло простран, а методи разноврсни. Зато и буџетске контроле има од неколико врста. Она може бити: рачунска, управна и законодавна контрола. Затим контрола наредбодаваца и рачунополагача и најзад, виза (претходна) и накнадна. Рачунска контрола испитује материјално руковање државним новцем, наплате и исплате државне благајне. Она испитује појединачне рачуне и управљена je противу рачунополагача, ради давања разрешнице. РЬу обично врше претпостављене административне власти. Управна контрола испитује рад наредбодавних власти. Она има да цени, да ли се при наплатама и исплатама тачно придржавало постојећих закона и наредаба. Ову контролу врши Рачунски Суд. Законодавна контрола испитује рад врховних управних органа. Она цени, да ли се при