Nemački budžet
136
чамце ы т. д. Грађење ових бродова требало je да се изврши до краја буџетске 1903. год. По закону Рајхстаг се није обвезивао, да вотира више од 408,9 мил. марака за све расходе једанпут буџета марине и да не повећава трајне расходе буџета марине више од 4,9 мил. мк. годишнье просечно. Међутим већ после две године, закон о флоти од 14. јуна 1900. год. повећавао je бројно стање флоте на 90 убојних лађа, а тиме изазвао и нове издатке. Утврђен je план, по коме he ce градити бродови у времену 1901—1917. год. Новела од 5. јуна 1906. год. увећавала je бројно стање још за 6 великих крстарица. Сад изгледа да се и овај број сматра као недовољан. На овај начин било je могуће да се немачка флота овако увећа године: број лађа: тона; коњских снага: 1881 87 181.443 153.480 1891 77 185.373 189.590 1901 104 369.224 494.570 1911 128 789.720 1.294.580 Разуме се, да je ово увећање повлачило за собом велике материјалне жртве. Трајни издаци на флоту износили су; 1872 године 14,85 мил. марака 1881 „ 26,81 „ 1891 ~ 45,39 „ 1901 „ 81,51 „ 1911 „ 167,21 „ Као што се види, издаци на марину постали су у времену 1872 —1911. године 12 пута већи.