Nemački budžet

90

знати и утврђени по врсти и количини (crédits limitatifs). Други су предвиђени само у вероватним, приближним сумама. Оцена њихова почива на искуству, они се морају израчунавати (crédits évaluants). Јасно je, да he одступања од буџетом предвиђених сума бити више и већих код ове друге врсте кредита. Сила догађаја нагониће често владу да прекорачи одобрене кредите (квантитативна буџетска прекорачења) или да учини издатке, који у опште нису предвиђени у буџету (ванбуџетски издаци или квалитативна прекорачења). И једна и друга прекорачења могућна су. Али никако није допуштено чинити оне издатке, који у буџет нарочито и намерно нису унети. Ако Рајхстаг на пр. одбије извесну позицију на какву грађ евину, онда влада не сме учинити издатак на ту сврху. Прекорачење једне буџетске партије (Titel) не може се покрити уштедама других партија. Кредита се имају трошити за сваку партију на оно, на што су одређени и у висини, у којој су одређени. Вирмани (преношење кредита из једне партије на другу) нису дозвољени, јер само у забрани вирмана лежи гаранција буџетског права парламента и само у том случају има смисао специјалисање вотума. То je забрана, која постоји у свима законодавствима и од које се изузеци нарочито именују у самоме буџету. Ови изузеци су у немачком буцету доста чести, нарочито у буџету марине, што долази услед јаког специјалисања буџета.