Nova Evropa

Francuske Revolucije, on se nakon bežanja kod Brest Litovskog obnovio u crvemim armadama SovjetA,., Kad se talijanski narod, nakon vekovne nesloge, nakon poniženja i ropstva, borio kroz tri godine uz najveće narode sveta, učestvujući u istorijskoj pobedi, koja će da ostane svetao datum u analima čovečanstva, om će i unapred moći dobro da podnese reakciju zamorenosti, i podibeljnu sugestiju utopije, bez razjarenosti, bez želje za osvetom, i bez roptanja, iskoristiti tu reakciju, da bi se pokušalo talijanski narod lišiti njeeovih fundamentalnih prava, zahtevati da se ta reakcija postavi na isti stepen sa žrtvom podnesenom u ratu od bezbrojnih legija seljaka, гадтика, i buržuja, značilo bi huliti i drešiti mesamo protivu puka već i protivu Domovine, protivu Rata, i protivu budućnosti Italije. Ta vrlo teška pogreška, to je istorijska pogreška Fašizma: protivu njeda je nacijonalna svest Italije pozvana da se odupre, i da se pomovo alirmiše svojim tradicijama i svojim zahtevima slobode i,demokratije, 5

Postoji u istoriji talijanskog Kraljevstva cela jedna struja konzervativne politike, koja mam se prikazuje ispunjema osećajem mepoverenja prema istorijskom razvitku života talijanskog naroda; nepoverenje koje se, u vremenima organizovanja unitarističke države, javljalo kao mudra i Botovo očinska briga i razboritost jedne velike vladine stranke prema jedmome патоди Кој Киза prve korake na jednoj apsolutno novoj stazi, te kojem ne može još da se poveri organizacija Države, Ali, la se struja u vidu Fašizma objavila kao dogmatska preuzetost, kao želja da se s visine mameitnu narodu istorijski ciljevi njegova nacijonalnog života, norme njegove svagdašnje discipline i zakoni njegova spasenja, To je, na kraju krajeva, jedan politički metod koji počiva na apsurdnoj pretpostavci, da je izvesna grupa ljudi u mogućnosti da na sreću, ma najbolji način odredjuje ciljeve kojima ima da teži život jednog maroda, i da ti ciljevi mogu biti dostignuti sve ako se sam marod i ne uveri o njihovoj celishodnosti, i ako ih ne primeni onako kako bi ih primenio da ih je izvukao iz sebe затеоба!,,. ТеотеНбат nacijonalizma пажуаји ф0 »спажлот ро Кот«, Кад једап uzak krug političara hoće da nameine jednom marodu svoje doktrinarstvo i svoju volju, U stvari, volja praćena slabošću, to je danas u Italiji takozvana »snažna Država«, i njena зе зпаба, u stvari, izjednačuje sa mteresovanim masiljem jedne stranke koja brani osvojene pozicije ,.,

Nasuprot ovoj političkoj tendenci, koja izvire dz mepoverenja i rasplinjuje se u slabost, mi ispovedamo veru u sudbinu talijanskoga naroda, i objavljujemo našu volju da tu sudbinu ostvarimo putem obnove, s pomoću ostvarenja prave macijonalne Države, koja će morati da bude sklad ciljeva i sredstava,

349