Omladina i njena književnost (1848—1871)
от РЕНЕ ст
ОМЛАДИНА И ЊЕНА КЊИЖЕВНОСТ
ској, то су извесна лирска места, са полетом, са поезијом, са снажним изразом, са тирадама, са. успелом реториком. Такав је диалог између Јевросиме мајке, и богињама онакаженог Максима, тако диалог између Максима и Ива. Такав је и почетак трећега чина:
И дође час, и дође суђен час, да роди један век, ил прекине: оплела се судбина у клупче ко љута гуја чекајући плен!
И најзад, Костићеве драме, поред свих својих Фантавија, имају нечег много литерарнијега но драме, нарочито историјске, доцнијих српских драматичара. Не само да су личности сложеније и више, да је језик књижевнији, но каткада има и умешности у извођењу сцене и у задобијању јаких драмских ефеката. Најзад, то је прва српска драма испевана јамбом, који у српској метрици има нечега 060бепо крепког и енергичног. Лаза, Костић се бавио и Филовофијом уметности · (Основи лепоте у свету), п тада је писао Филозофске _ мистиФикадије; и књижевном критиком, и тада је“ _ стављао себи у задатак да врло ружно напада еснике који су својом величином бацали сенку његову славу, као Бранка Радичевића и Змаја а Јовановића. Он је био и остаће само као у и то као жалостан пример како се вло' роћи ва нешто талента а са много таштине. ву поезију, даје се рећи оно што је Хајне једном спису романтичара Брентана:. чо: ек а О маскованом | балу“