Opštinske novine

БЕОГРАДСКЕ НОВИНЕ

Стр. 195

не прође кроз отсек Ликвидатуре, где се свестрано прегледа да ли је способан за ликвидацију или не. Централизација свих рачунских послова у Привредно-финансијској дирекцији највише је погодила отсек Ликвидатуре, јер као што је горе напоменуто, ликвидација свих рачунских послова Општине града Београда, као и Дирекције трамваја и осветљења, прешли су на овај отсек. Отсек Ликвидатуре, онакав какав је био пре 1931 године, није могао водити строгу и правилну контролу око ликвидације, како личних, тако и материјалних издатака, па је морао у међувремену до данас претрпети извесне промене у реорганизацији н. пр.: Уведени су регистри и књиге евиденција примљених предмета за рад; партијалници забрана по судским и административним решењима, које је отсек Ликвидатуре приликом образовања Депозитне благајне примио од Главног књиговодства; затим установио регистре ликвидних и плативих рачуна, које је до 1931 године слао Главној благајни на исплату, чим су постали плативи, јер је Главна благајна ове рачуне, у колико није имала расположиве готовине за исплату, држала код себе у евиденцији, док међутим, ову евиденцију рачуна сада води само Ликвидатура. Измена ликвидационих табака. До 1 јануара 1933 год. отсек Ликвидатуре је све налоге за исплату упућене Главној благајни ради исплате, претходно спроводио кроз један ликвидациони табак расхода, а приходе кроз други табак прихода. Али, како се је приликом упоређивања ових ликвидационих табака са дневником касе, констатовало, да већи број ових налога није могао бити исплаћен из разлога: што н. пр. заинтересована странка није имала уверење о плаћеној порези; уредно пуномоћије, ако наплату врши опуномоћено лице, или се странка не јави истога дана за пријем новца итд. — те су се такви налози морали враћати Ликвидатури као неисплаћени и брисати из већ направљеног ликвидационог табака; затим понова регистровати у отсеку као неисплаћени ради даље евиденције. Да би се ово избегло, морало се спровођење кроз табак вршити тек по извршеној исплати. Једно ради тога, што се ликвидација није могла по принципима Књиговодства т.ј. пре исплате спровести кроз ликвидациони табак и што на дотадањи начин израда ликвидационог табака, није могла послужити даљем раду у Књиговодству у циљу концентрације целокупне благајничке радње, то се одлучило да од 1 јануара 1933 године заведе нов нацрт ликвидационог табака за приходе и расходе уједно.

У току рада констатовала се практичност овог вођења Ликвидационог табака у више праваца. Тако по мишљењу Државне месне .контроле при Општини београдској, визирани табак замењивао би потпуно поједина документа, у случају да се неки затури или изгуби; Књиговодству јеотпао рад на саставу ставова за књижење, које је радило једно специјално лице; Месна контрола,, Главно књиговодство и Отсек за израду и извршење буџета може одмах и директно из Ликвидационог табака књижити у главним и според-. ним књигама, јер се књижења кроз ликвидациони табак, овакав какав се данас води, спроведе сређена по врсти расхода, уређепа хронолошким редом по партијама и позицијама. Сем своје практичности у техничком погледу, завођењем овог новог табака, постигла се уштеда у особљу, јер док је у Ликвидатури на раду два ликвидациона табака увек ангажовано два чиновника, дотле данас то обавља само један чиновник, јер је посао недељив. Увођење картотеке. У делокруг рада отсека Ликвидатуре као један од најважнијих послова спада израда платних спискова целокупног сталног и хонорарног особља Општине града Београда, па у вези са овим мора се нарочито водити рачуна о разноврсним одбицима, који се врше од принадлежности особља; о унапређењима; пенсионисањима, отпуштањима из службе и друго. Да би се овај посао могао правилно обављати и без уштрба по заинтересована лица, морала се целокупна служба реорганизовати, те како би се онемогућиле ненамерне грешке. Ликвидатура је до 1 јануара т. г. водила контролнике особља принадлежности, у које је књижила исплате чиновничких принадлежности, као и обуставе од истих за рачун државе, али како су се ови у току рада, како у техничком иЗвођењу тако и у самом начину рада, показали непрактични, отсек је у циљу што ефикасније контроле предложио Привредно-финансијској дирекцији, да се за обављање горњега посла заведе на место досадашњих књига за контролу принадлежности картотека; и Дирекција је, увиђајући оправданост овог предлога, усвојила завођење картотеке и наредила: да се приступи одмах њеној организацији. Отсек је приступио организацији ове картотеке, набавио потребне картоне и орман за исту и преузео све потребне мере да се овај' посао доведе у ажурно стање. Картони су подешени тако, да се са једне с-тране може одмах из генералија појединца видети његово кретање у служби од постављења па до прекида службовања. Друга пак страна је намењена чисто обрачунској

25*