Opštinske novine

Стр. 604

БЕОГРАДСКЕ НОВИНЕ

вања у првом реду празничких течајева, а тек после овога у колико је најнужнијз и ! аа издржавање отсека телесног васпитања Поред овога ограничења опште природе, постоји и једно специјално ограничење формалне приг.оде. Управа фонда мора за утрошак већих сума од 150.000 динара у току једног месеца тражити одобрење преко општинске управе. Одобрен?е се 3',-обија не од надзорне власти обавезног телесног васпитања, него од надзорне власти општинске управе, а то је Министарство унутрашњих дела и Министарство финансија. У погледу одржавања реда и дисциплине V празничким течајевима Управа фонда празничких течајева има право да издаје наредбе и упутства преко отсека обавезног телесног васпитања где постоји, а где тога отсека нема, да те одредбе и упутства издаје наставницима директно или преко оног бановинског или општинског чиновника који је одређен да се стара о организацији празничких течајева. Управа фонда нарочито има да води рачуна о уредном посећивању празничких течајева и да тражи примену ошгријих санкција против оних који су одговорни за неуредност течајева. B. Састав и начин рада управе фонда празничких течајева. — Управа фонда састоји се из два већника и једног вишег општинског чиновника. Управу фонда бира градско веће односно општински одбор. Код већих градских општина, за члана-чиновника управе фонда одређује се директор, помоћник директора или сам шеф отсека обавезног телесног васпитања. Управа фонда ради у седницама. Седнице сазива шеф отсека телесног васгштања, где га има, а иначе онај општински чиновник који је одређен да се стара о организацији празничких течајева. Дневни ред саставља и седнице сазива шеф отсека обавезног телесног васпитања, где г,а има, а иначе за то одређен чиновник, по чијим иредлозима управа фонда доноси одлуке. Обавезно је да за сваку седницу управе фонда благајник израђује извод из стања фонда и току утрошка исте календарске године. О раду седнице управе фонда води се записник који потписују чланови управе фонда. C. Приходи фонда празничких течајева. — Приходи овог фонда могу се поделити на две групе: оне који зависе од добјре воље трећих лица као што су поклони, легати, дотације; и они који се принудно убирају у корист фонда као што су казне изречене због неизвршења Закона о обавезном телзсном васпитању. Ови су последњи приходи једино на реалној бази и на које фонд може са сигурношћу да рачуна. Фонд празничких течајева нема касе те се прикупљени новац предаје на чување и

приплод по уложној књижици првенствено олштинској штедионици, ако таква постоји, па онда Поштанској штедионици или Државној хипотекарној банци. По уложној књижици благајник изузима новац уз поднешена пуномоћија. Утрошак новца правда се решењем управног одбора фонда и уредним документима потписаним од шефа отсека (или одређеног лица) и благајника. Санкције за неизвршење обавезног телесног васпитања ваншколске омладине Телесно васпитање ваншколске омладине не би могло бити обавезно ако Закон не би предвидео санкције односно казне за оне који то васпитање избегавају или ометају. У колико су те казне строже у толико је и та обавезност ефикаснија. Наш З.О.Т.В. не само да је усвојио принцип строгих санкција него је чак круг одговорних лица знатно проширио. Ми ћемо се у излагању овог дела о санкцијама придржавати следећег реда: 1) дело неизвршења, 2) лица одговорна за неизвршење, 3) казне, 4) надлежна власт за изрицање казне. 1 — Дело неизвршења Под делом неизвршења треба разумети чињење или нечињење које омета телесно васписање целокупне ваншколске омладине. Ни Закон О.Т.В. ни Уредба 3.0.Т.В, није таксативно побројала дела неизвршења. Закон о обавезном телесном васпитању у § 22 квалификовао је као дело неизвршења ове три групе радњи: 1) неизвршење и кршење Закона О .Т.В., 2) Јавно или ма на кој начин позивање на отпор или непослушност према влавластима или ком службенику предвиђеном у овом закону, 3) излагање порузи или презрењу власти или службеника у вршењу званичне дужности по Закону о обавезном телесном васпитању. Све ове радње сачињавају две врсте кривичних дела: преступе и иступе. Преступи имају за заштитни објекат саме органе који су позвани да врше обавезно телесно васпитање ваншколске омладине; а иступи, дисциплину у празничким течајевима. А — Санкције за заштиту органа надлежних за извршење обавезног телесног васпитања. — Друга и трећа група радњи има прецизирану квалификацију, док прва група радњи може се произвољно квалификовати као дело неизвршења од случаја д о случаја. Друга и трећа група радњи могла би се ,.квали(ј иковати као дело противстајања власти. Према величини казне предвиђене у § 22 З.О.Т.В. то су све преступи чије извођење и суђење се врши по званичној дужности на пријаву наставника или других органа за извршење обавезног телесног васпитања ваншколске омладине .