Opštinske novine

8

ДИРЕКЦИЗА ТРАМВАЛА И ОСБЕТЉЕЊА

УВОД Као што година 1938 претставља двадесетогодишњицу једног од највећих и најважнијих датума у историји наше државе, тако и година 1939 претставља двадесетогодишњицу једног несумњиво од најважнијих датума у историји рада и стварања данашње Дирекције трамваја и осветљења. У пролеће 1919 године, после дужих преговора и спорова, тадашња

Управа трамваја и осветљења, која је била у рукама Белгијског анонимног друштва, прешла је у руке односно својину Општине града Београда. Тежак и претежак рад је очекивао тадашње људе, који су примили од Друштва стару „Електричну централу". Она није била само стара, већ престарела и дотрајала, а ратне године су је, може се слободно рећи, „дотукле", тако да су људство и старешински

кадар појединих одељења и струка радили под директним опасностима по свој живот. Ово нарочито важи за машинску дворану и ложионицу а ништа боље нису претстављале ни тадашње „радионице", мрежа, возни парк, трамвајски колосеци и све остало. Напомињемо само, да је било људи, па чак и страних стручњака, који су тих година говорили да Електрична централа може једног дана „одлетети у ваздух"! Само захваљујући напорном и пожртвованом

раду, какав наш радник мануелни и интелектуални може да покаже и издржи у таквим моментима опасности, што је донекле одлика и целог нашега народа, савладане су све тешкоће и технички недостаци, па чак и спора и 1ломазна администрација, која нас као индустријско предузеће и данас доста прати и спутава. Из године у годину извршене су прво најхитније оправке, затим преуређења, обнове, зидања и изградње нових постројења, зграда,

Организација Балгијског друштБв трамБаја и ©сБвтлвња.

Тезснички Бир>о <5.Т. О.