Opštinske novine

Преуређење градског саобра^аја престонице

817

А) Аутобуска лпнија у опшгинској експлоатацији 1 Славија—Душановац—П. Брдо 2 Славија—Ауто команда—Дедиње 3 Теразије—Земун—Нови град 4 Земун—Аеродром 5 Теразије—Чукарица—Баново Брдо 6 Теразије—Престолонаследника Петра улица 7 Главна железннчка станица—Жел, стан. Дунав 8 Н. Позориште—Жагубица—Н. Гробље Кланица Н. Позориште и обратно Б) Аутобуска линија у приватној експлоатацији 9 Калемегдан—Славија—Котеж Неимар 10 Кн. Споменик—Мостар—Дедиње 11 Славија—Авала 12 Ново Позориште—Панчево

дуж. 2,8 км. „ 3,4 „ » 8,1 „ || 3,6 ,Ј ,, 5,8 „ „ 4,5 „ „ 2,9 „ „ 6,4 „ „ 3 „ „ 6,5 „ ,, 16 ,, 16

аутобуса 4 2 4 2 4 4 2 10 5 2 1 2

Свега 12 аутобуских линија са 79,00 км. и 42 аутобуса.

Таб. 2.

2. — Изградња нових и пространих радионица у непосредној близини гараже за све врсте оправки аутобуса: мањих, већих и генералних, као и за евентуалну изградњу нових каросерија за аутобусе (генерални план већ израђен). 3. — Повећати број аутобуса у саобраћају на свих 8 горе наведених аутобуских линија. 4. — Исто као тачка 4) при завршетку излагања о трамвајском саобраћају. 5. — У тарифи аутобуској извршити извесна олакшања радничкој и чиновничкој класи, путем јутарњег попуста, претплатних или повратних карата, или томе слично, с тим да се ово питање претходно у Дирекцији добро простудира и провери. 6. — Отворити нове аутобуске линије, с тим да се претходно коловоз, т.ј. калдрма у дотичним улицама, преуреди и изгради од коцке или асфалта, и то: а) линија: Народно Позориште -Кнеза Павла ул. — Цвијића Булевар—Градска болница и обратно; б) линија: „Славија"—Ауто команда—Табановачка ул.—-Витановачка ул. и обратно; в) линија: (кружна) „Славија"-—ЛондонМостар—Булевар Кнеза Арсена (БСК)—Дедиње—Леди Каудри ул,—Бањички Венац (стадион) — трошарина — Авалски друм — Чиновничка колонија-—Ауто команда — „Славија" и обратно. Ова линија, на први поглед дугачка, постала би за кратко време врло добра и корисна, јер би везивала центар града („Лондон" и „Славија") са два спортска игралишта (Б. С. К. и Југославија) и са стадионом на Бањици, затим са Дедињем, Бањицом, Вождовцем и Чиновничком колонијом. Она би безмало била претеча будуће кружне трамвајске линије бр. 10 и бр. 12 напред поменуте, и одлично показала треба ли исту и када правити, уштеђујући на тај начин неопходно улагање нових инвеетиција за изградњу нових трамвајских кола и колосека, или напротив диктирајући потребно улагање истих у сигуран и разрађен посао, на корист града и грађанства, тим пре што су све улице ове будуће кружне линије калдрмисане потпуно модерном калдрмом: коцком и асфалтом. За горе иаведено под тач. 3 — повећање броја аутобуса на постојећим линијама — и за отварање за сада ове нове три аутобуске линије имаћемо кроз неколико месеци, а најдаље до краја ове године, осигуран број нових аутобуса који су у градњи код наших домаћих фабрика (20 комада), као и на генералној оправци (око 15 комада). Постепеним доласком појединих кола приступало би се отварању појединих од ових линија. У току идућих година са набавком нових аутобуса могло би се узети у обзир успостављање даљних аутобуских линија: Београд—Вишњица

3