Otadžbina

120

РЕОРГАНИЗАЦИЈА НЛШЕ ВОЈНЕ СНАГв

Нужно је било да ово, не наше питање, додирнемо оволико, с тога, те да и они наши читаоци, који до сада нису о томе мислилп, увиде, да наше претензије на редовне прилоге општина у корист редовнога војнога буџета, нису не основане. Но, материјална способност општина у смислу напредреченога, којој је основа у имовном стању њиховом као целине, — зависи много, од рационалног решења свију питања, која се односе одређењу и уређењу њихових Финансија. У ред ових питања, долазе: који се издатци општина морају намирпвати новцем , а које јавне потребе њихове могу бити задовоЛ )ене издатцима у натури 1 ; из каквих извора оне могу добити потребан им новац ; могу ли се, т. ј. за ту цељ, употребити они исти извори из којих држава своје приходе црпи — у виду непосредног додатка к њима на рачун општина дотичних, или се за ту цељ, морају засебно оптерећавати сопственицн, извесни стални доходци, или и сва лнца која у дотичној општини живе ? Како ће се од оних, који, по своме занимању, не могу да даду дужан улог у натури, заменити то новцем ? Како ће се новчано задовољавати оне јавне потребе општинске, које би се имале задовољавати предметима у натури, кад ових нема?; и т. д. и т. д. На крају, долазе питања : о разрезу и скупљању ових општинских прихода; о буџету општинском ; о рачуноводству њиховом и о контроли. Сва ова пнтања, тичућа се одређења и уређења опттинских Финансија очекују у нас решењеод просвећених и компетентних синова своје отаџбине. Рационално реше ње њихово, значи практички ни више ни мање, но разумно што подпуније користење целокупне материјалне снаге народње — која није незнатна, у име што подпунијег свестраног развијћа његовог.