Otadžbina

35*

МИСАО И ОСБЋАЊЕ

547

осећању једноставан и солидан, а анализи као мрежа од неизмерно много молекила, аналого млечноМ путу на небу. Даље поми [Бе тежњу и обичних људи да гтретпоставе теорије конструјисане на осетљивим датима и вели , ма да су све идеје репродукција и рекомбинација осећања, стварност која у истини само осећању припада, придодаје се идејама, и онда, кад су супротне осећању. Ако вели запитамо озећање и његово симпатичко суђење, не ћемо наћи никакве везе међ духом и материјом. Објекат је то само у контрадикцији субјекта и обрнуто Но шпекулација узима ове по изгледу независне ствари као два пола једне стварности. Даље пореди ово са биполарношћу на магнету, и вели да је средпна магнетска само уображена, јер ако пребијемо магнет на много делова, сваки ће имати северни и јужни пол, и то иде до крајности и сваке могућне деобе. Овако му је и са субјектом и објектом, у сваком па и најмањем чину духовном оба су Фактора као нешто нераздвојно, осећање и оно што се осећа. Сличном редакцијом анализа каже му, да је квалигет само наличје квантитета, материја кретана отвар релација и т. д. Сад пита, шта да се ради, да ли да верујемо осећању које вели да су дух и материја субјект и објект, праве супротности, или аналитичком суђењу, које вели да су ово двојни изгледи једне исте ствари ? Иа ком је путу истина ? Одговора и вели, да је на оба. 1 Говорећи даље о осећању, Лујис вели : цели редови физичких серија јесу осећања кад се гледају суб-јективно, ту се вели не може питати како кретање прелази у осећање, кад никако и не прелази, ми, вели анализом изолујемо Факторе и после питамо за прелаз. Ми логички одвојимо агента од дела, и после узмемо да је та разлика стварна и т. д. Ми говоримо о утицају духа на тело и обрнуто, и метаФора је згодна ако се не заборави да је то, али их је, вели, мало који то знају и још 1 РгоМешз оГ НГ ап<1 ттс! II к. стр. 3 3 — 3 ^.