Otadžbina

преко граш:це

сведе на непокретање, а покретање је искључиво осећање виђења. Шиво биће без органа вида не би, вели се, имало никакве свести о кретању. Даље се вели да је осећање вида најекстензивније и с најмањом интензивношћу, па је за то најзгодније за духовне операције. После осећања виђења на другом је месту осећање чувења, без кога се не би имало појма о гласовној хармонији, која се често 'поставља као правило опште прпродне хармоније. Комбинована ова два осећаја лиФерују највпше материјала за духовите наше дворане, а остала три : мирис, пипање и кус са многим другим такозваним системским осећајима у духовним операцијама субординатне су вредиости, јављају се као допуна и критеријум и као директни стараоци животињског нашег организма Свуда хијерархија. и неко диктаторство па и у осећању! Виђење и чувење намећу се као деспоти, преовлађују у свима делима ума нагаег и по њима тумаче се последње заповести природине. Ово гледиште добро годи аристократији ма које врсте, али и демократа ту се може истаћи напред и подвикнути : оба су осећаја само слуга осталих и целог организма и ван тога немају баш никакве вредности, и ово мњење није ни мало лабавије од првог. (ОВРШНЋЕ СЕ) ПРЕКО ШЕЖЦЕ УСПОМЕНЕ ИЗ ДРУГОГ СРПСКО-ТУРСКОГ РАТА 1877 1878. (НАСТАВАКЈ ТШ. Из Моравске дивнзије Свршивши цитирање разних материјала , које смо имали на раеположењу за историју наше безуспешне борбе на Самокову, ми смо хтели да одмах пређемо на