Otadžbina

ШЕТЉА ПО ОБ.1АЦИМЛ

година. -Један аеронаут (ваздушни путник) пунпо је своју лопту средње величине баш поред саме гасне Фабрике и близу гасног резервоара е да би само лакше и брже напунио лопту. Све је ишло добро и лопта је већ била скоро готова. На један пут, дуну некакав ветар и понесе лопту; људи што оу држали лопту хтедоше је задржати али не могоше. Лопта их понесе и издиже за собом у виоину. Мрежа се закачи за мотке оближње гасне Фабрике те задржи лопту и људе али и поцепа лонту те од пута не би ништа. Још је већа опасност за време пуњења, ватра. Било светлећи гас, било водоник, и најмања варница може да запали. С тога за време пуњења не сме около бити никакве ватре, нико не сме да пуши. Норед ватре дешава се још и јака експлозија, која може да буде врло опасна. Таква се експлозија десила нре неколико година у Америци. За тим тако је исто изгорела велика лопта по имену а колос п на којој се пењао славан аеронаута Годар али срећом кад је сишла на земњу а не при поласку. Запаљена је лулом дувана. Исто то се десило у Италији близу Флоренца; лопту је пунио један Француз који није знао италијански а људи који су му помагали били су Италијани, и нису знали Француски. Сваки је готово имао лулу у зубима. Немогући да се речима с њима споразуме а видећи колика опасност може да се деси од њихових лула, счепа лулу једноме Италијану и баци је, показујући да и они други баце своје луле. Али ветар нанесе једну варницу од те бачене луле на отвор кроз који је гас улазио у лопту и лопта се запали. Пунење лопте не сме ићи до краја т ј. лопта се не сме наггуннти гасом онолико колико она може да ухвати, а за што, видећемо на свом месту. Ако хоћемо да се попнемо на што већу висину и да што дуже останемо у облацима, треба напунити лопту само за три четвртине или још боље за две трећине оне количине гаса, коју Отаџбина XIУ. 53. 5