Otadžbina

БУГАРСКЕ ШК0.1Р. ПО МАКЕДОНИЈП

87

У гимназији ради 15 проФесора или наставника. Све су млади д>уди, васпитани већипом у Русији. Гдекоји су још и сад руски поданици. Кабинети су такође довол>но снабдевени, тако да се и јестаственица и Физика и хемија предају с потребном очигледношћу п експериментима. Наставни план чине ови предмети: 1. Закон божји. 2. Бугарски и старо-бугарскп (тако онп зову што ми зовемо старо-словенски) језик. 3. Логика и психологија. 4. Математика (т. ј. Аритметика, Алгебра, Геометрија и Ана/штична ГеолЈетрија.) 5. Општа историја и геограФија. 6. Јестаственица. 7. Физика, хемија и космограФија. 8. Дескриптива (ваљда геограФија ако не буде дескрпптивна геометрија.) 9. Цртање више и ниже и красноппс. 10. Странп језици: турскн, француски, латински и грчки. Распоред по часовима нпсмо могли добавити. III Бугарска виша женска школа у Солуну. Упоредо с гимназијом, која је управо семинар за учитеље, основана је мало касније и Виша женска школа, којој је задатак да подиже образовање међу женскињем н да спрема бугарске учитељке за Македонију. Виша женска школа смештена је у истоме крају Солуна, неколико минута даље од гимназије. 11ма сад пет разреда и броји 63 ученице. На крају 1886|7 школске године ученице су те овако биле подељене по разредима: у I разреду било их је 10 )> П » » » » 21 » III ■» » » 11 » IV » » », » 15 »V » » » » 6 Наставница било је 5 управо као класних учитељака. Главне научне предмете предају проФесори гимназије. Вишој женској шко.ш на расположењу су збпрке и кабинети гимназије. Уређење је мало различно од гимназије. Влижих података немамо, али је за ову школу углед тражен у женским руским гимназијама .