Otadžbina

ТАМО — АМО ПО ИСТОКУ

33

му речеш, да то није за мушко, увераваће те на своју част, како познаје многе џентлмене, што носе ове мараме око врата. — Да нисам гледао исте ове људе у Џеди, кад иолазе на ћабу или долазе отуд, бих сек^адио, да су синови негдашње обетоване земље, али један ноглед само на њихове домове, с дрвеним доксатима и решеткама на прозорима, увериће те, да су становници овога краја овејани Мухамеданци. За чудо, ови су људи сви гараве масти, црне гргураве косе, омалени и обли, гдешто и гојазна тела, дакле очевидно насељеници из других крајева света, али којих? Судећи по сличности њихова типа са типом јужних Јевреја, није немогуће да је једна грана овог космополитског народа примила мухамеданску веру, у толико пре, што су урођенички владаоци Пндије већином Мухамеданци — да су дакле, будућп трговци учинилм то, што чине и по другим странама света: прешли у владајућу веру. Из овога предграђа прелази се неосетно у индијски део вароши; неосетно с тога, што се оба ова дела вароши наједнако одликују својим калом. Улице су уске. кривудаве, местимице стешњене проминирајућим стрејама, које су подупрте дрвеним ступовима. Куће су махом на бој, али дрвене грађе, са тесним каљавим авлијама Према реци оне су тесно збијене једна уз другу, јер је ту већп саобраћај, те се на тој страни налазе и базари. У овоме делу вароши станују само Хинди. Ови људи имају св< ј особени тип. Њихова је кожа чисто мрка, без оне пенељаве смесе што се опажа на Мусулманима; њихова је коса, кад је не брију, глатка и Схмеђа, њихово је тело веома мршаво. Они су лаки, снажни и издржљиви, алп у шжретима својим троми а у понашању тихи. Рекао бих, да ти људи радо проводе своје време у медитацијп, вероватно религиозној, кадгод могу да се одвоје од свога рада. Много пута гледао сам их како седе на «ћепенцима" продавница својих, наслоњени на дувар. и дремају отворених очију. Кад их ословиш, изгледа као ОТАЏЕИНА КЊ. XXX СВ. 117. 3