Pastir

32

ШТАМПАРИ1А НИКОЛЕ СТЕФАНОВИВА У БЕОГРАДУ.

чим даље тим очигледнше противоречност долазила према интересима организованог у касту свештенства: то се ово последње и ухватило за Формалну страну богослужења и усшело Ге не само до створи званични, дакле постогани, непомични и неизмењиви обред, но шта више да и саме Форме обреда изгедначи са самигем богослужењем. Па да би ту Формалну, обредну страну богослужења Гош већма омиљели народу, они су Ге умногостручили што се више могло. Начинити овреде колико 1е могућно свечанше — то ге била намера исквареног жречества. Сама суштиња богослужења сасвим Ге била занемарена ; она Ге живГела у свшести народњоГ. На ФормалноГ страни богослужења жреци су се доцниге сагласили са свГетском влашћу, утврдили између себе савез, по коме об1е силе имале су Гедна другу да чувагу и подржавагу у њихову значаГу према народу. Чистоће богослужења нше остало више ни драма.

(Наставиће се.)

Некролози.

23. пр. м. преставио се Милосав Милетић парох Јагодински, гедан од примерних и поштених свештеника наших. Он Ге као свештеник 40 година служио цркви и народу. И ако ни1е учио БогословиГу опет 1 е служење и поГање његово у цркви вазда потресало наГФИНига осећања у слушаоцима. Каква ге то грдиа жалост кад морамо напоменути да Ге он, прослуживши 40 година, дакле наћ већи перишд службе мирских чиновника, оставио породицу своГу без икаквог за живот осигурања. 23. пр. м. упокошо се Милта Живановић парох Ковачевачки у Смедеревском округу.

К*г* Штамналн смо нешто више лнстова н од 1. н овог 2. броја, него што нам Је наручено Ако још ко желн нматн „11астнра,“ нека похита с нретнлатом. Уредништво „Пастира “