Pastir
520
Други догмат — вера у Лпђеле. Дивно 1 е учење Мухамеда о Анђелима! Оно 1 е 1 едно од нагпрастаритих на1више распрострањених учења на исгову, са.чо што га Ге Мухамед мало допунио узевши нешто из Библи1е, нешто из Талмуда *) обукао га у бољу Форму и унео у свог Алкоран. Анђели — зеФирна суштаства, коГа су саздана из огња као наГчистиГе стихте, немагу по мњењу муслумана, никаквих елабости и мана: они су вечно млади и вечно лепи. Према томе колико 1е кош од њих ближи Богу они се деле на неколико редова или чинова. бдни метанишу пред Алахом и дворе уз његов престо на небу; други- га непрестано хвале, Гедни су — његови крилати посланици и испуњавагу његову вољу на земљи, други — заступници и чувари људски. НаГвеће место међу њима заузима^у четири Арханђела: Гаврило — Аиђео одкровења ; он запису1е божанске наредбе. Михаило — поворник вере и заступник правоверних (т. 1 е. мусулмана) у виткама. Азраиљ — анђео смрти , кош вади душе, и Израфаил , коме Ге одређена страшна дужност, а наиме: да труби у трубу кад настане страшан суд и васкрсење мртвих. Беше и пети Арханђео — Азазил или Денница, но због охолости своге он се одметне од Бога и то онда, кад Ге Аллах заповедио анђелима, да се клањагу Адаму, рекавши: „како би се Га кога си Ти саздао из огња, могао клањати оном, кош 1е слепљен од блата?“ За овакав безобразлук прокуне Аллах Азазила и истера га из ра1а, те Ге због тога назват очагање. Да би се осветио за ову каштигу он напреже сву свогу вештину да улови и превари људе , уливаГући им у срце нечисте мисли и жеље и свако зло. Нашиже место или чин међу анђелима заузимљу Моак • ћивати. Два од њих невидљиво прате у стопце свакога човека — Гедан с десне а други с леве стране и загшсуГу све његове речи и дела, добра и зла, Како зађе сунце они *) Ирвин. VIII гл. 51. стр.