Pastir

764

нше никакав испит; а од пре 30 година само просто унеколико рени свршавао и свршава. А томе држимо да 1 е узрок пређашња политичка смрт Срба, а и данашња Бугара. Ми знамо да Ге код нас до скоро тако рећи свршавана таша брака у кући, по зградама, у шуми; под липом и грмом без предходног испита, без оглашења, па често и без саизволења младенаца,- ал тако су околности и нужда онда била. А тога и данас има код нашег народа, где Ге слобода људска угушена и личност човека потлачена. Ми нисмо дакле мишлења да се уводи каква нова Форма испита, но да се узме потпуно „ШБр^чен'|’е“ коге ге написано у правилу цркве нред ташом брака. Ово свештенодегство да се свршава свечано, но као што самом делу приетош. Свештеник обучен да свршава то у кући девице, , у кући свештзника, општинсшн кући или ако се деси и у ^цркви, при благовгењу присуствугућих, а не при столу, и раз. говору, нли при чаши, као што сада бива. Овако свечане но свршено заветовање младенаца или „ обручење “ нећо се повторавати, него одма пристУпити таши венчања напоменувчзи и опет младенцима, да ли су тврди и постогани при њиховом заветовању. Овим би се неки већи труд свештеницима учинио, али зато могла би им се и већа награда за испит одредити. — Ово 1 е наше скромно мишлење што се Форме испита тиче. Р. Рувидић.

Позив на предплату. ИСТОРИЈА ЦРКВЕ ОД РОђЕЊА ГОСНОДА НАШЕГ ИСУСА ХРИСТА НА ДО НА1ПИХ ВРЕМЕНА. Израђена са доказима оригиналним и истинитим *) *) Од Владимира Гете свештеиика и доктора богословиГе цркве правовлавноруске у Паризу.