Pastir

11

овом свету, нте могло остати вечно у том положаГу .• оно ге морало тражнти каквог му драго изласка, из тог несретног стања, у ком га Ге давила како спољна природа, тако и неправилни склоп дружтвени. Упињања су и напрезања била велика од стране ума људског, како да се човештво од тог несретног стања ослободи, но све бташе узалудно. Милост божига само ге била у стању да помогне бедном роду људском, и она Ге се Гавила. Хединородни син божш у кротком и смерном облику пун љубави према страдагућем човештву, Гавља се међу људма зато, да им покаже бољи и савршенш правац у животу. Па чему таг божанствени страдалац учи људе на земљи? Он их учи да се клањагу Гедном истинитом Богу духом и истином, учи их да Ге таГ Бог пун љубави имилосрђа — Бог спасења. Он провозглашава равенство свигу људи и сам пролива крв свогу за то свето начело на крсту Голготском. Учи их новог заповеди, да љубе друг друга, као што ге сам возљубио њи, 1ер су браћа међу собом и деца гедног небесног отца. Таквим начином људма проглагаено 1е ново начело — братство гединство и слобода — без разлике народности. Ова начела заиста су божанствена и на њима положен Ге основ новог цивилизациги европсвих народа, кошм се они данас користе. Држимо после овог што Ге досад казато, неве нужно бити доказивати да изучавање хришћанске религиге неге нужно за сувремено образованог човека. Образовани људи данашњег доба теже к томе, да се упознаду са законима по кошма се креће живот човечанства у свима његовим поГавима у гезику, историги, и народним обичашма, шта више у самим сугеверицама и предрасудама народњим. Па зар би било уместно од гедног образованог човека, да он оставља без пажње предмет или науку, кога Ге тако рећи душа народњег живота, а то Ге — његову веру? Но рећи ће може бити ко, зашто да светски људи изучаваГу хришћанску науку, кад они немагу никакве практичне користи од ње. Људма, коги се спремаГу за духовни сан,