Pastir

443

гуће ељедетво строгости , може бити одвећ штетно за кривца? И нашосле, како се он жестио, кад се кривац не каге а како се опет радовао, ако 1е савет и опомена његова успешено дештвовала на кога и исправљала грешника? Ми мислимо да Ге и ово неколико примера о настоГатељу довољни доказ томе , да Ге калуђерство за време свог нагбољег развића, било подпуни израз савршенства у вери и нараветвености. Поред овог, извршавање спољашних Форама у калуђерском животу Гасно доказуГу, да ге калуђерство првих векова било одиста идеал хришћаиства. Ништа у њему ниге било у противусловљу, ништа га неГе унижавало, нити опет изопачавало природу људску. Тако н. пр. „Подвижничество“ хришћански инока, неге никад долазило до безумног „самоистгазања“ и мучења. У сиромашству, они никада несу тералии до крашости, — до цинизма, а тако исто и ропска послушност, оснивала се на племенитости и уважењу личног достоганства. Нашосле и само добровољно одтуђење од обичних људи, — сами живот у пустињи , —неге могао искоренити у њима љубав к човеку, нити их Ге сасвим одтуђивао од света; већ на против ми видимо, да су нагвећи „подвижниг^и “ били тако исто њежни ка и пре тога, и да су се обходили с људима с нагвећим уважењем и живили у пригатељству с њима. Хедном речи , цео живот првих калуђера хришћански, био Ге подпуни израз чистог еванђелског учења. У остварењу овога, састоГала се и сва задаћа првих хришћ. калуђера. — — — — (Продужиће се.)

0 стању нашега свештенства. (Наставак.) А за издавање уредне годишње плате свештенику потребно би било да свака глава надлежна даде ио 6. цв. на годину. То ће се из сљедуГућег назначења видити. 1. За 17 окружних протоЈерега по 200 талира 3. 400 талира.