Pastir
466
у течгну првога периода, а на име: од његова утврђења у Угарско! еачувало сасвим у Јепархиш мукачевеког до крага XVI века, и иошто смо опровргнули мњење оних кош тврде да 1 е се православна дрква слагала са западном до свршетка XVIII века у вери, онда прелазимо тек другоме периоду, кош нам не нреставља само повунше што их напе употребише, већ и насилне мере ко1е предузимаху владаоци рад раепространења унше у мукачевско1 гепархиш и рад тога да се одтргне од православља. # . (Паставиће ее.)
Отворено пвсшо Г. Нвкетнћу Као одговор на његов акатист „ Т1астиру и . „Седи руга по кра1 пута, па се свима руга, а руги се сви ругагу" (нар. пословица.) Има људи, коги су тако од прароде екрогени, да ие могу бити на миру нн 1 еднога дана па ни гедног сахата , већ све 1 еднако или друге подстрекавагу на грдњу нли се сами с ким грде. Ови људи, кад излазе на гавност да од еебе кога грде, гош и нису тако дрски, Гер ее бо1е да би били у стању одбранити се кад би их услуча1у противнпк напао ; но кад нзлазе да радс таГ посао у име какве корпорацнГе пли их у том занату подржава какав гоеа , кош их може у тешком времену потпомоћи и пером и кесом, — о! онда су они дрски до зла бога, онда се онн не боге овакогаком грдњом напасти на кога хоћете и зашта хоћсте, гледсћи по томе нашта их ко и на кога натутка. 1сдан од оваквих људи, реклп бн смо, да сте ви , Г. Никетићу. Бар тако ми имамо дата мислити, гледа1ући на вас, како нигде неможете да згрегете места, како нападате без сваких разло. га час на овог час на оног: често пак и на све становнике ове пли оне вароши, па на послетку п на нас, као на свог доброг пригатеља, с когим сте до 1уче дружио жавела, па и у раду на оном истом ласту (кога онако безобзирно нападосте) радили. То лигеонавашарационаластичка теорига, она хуманост, самопрегорење , она опште човечанска љубав , она нравда и истпна на коГу позивате и „Пастира?“