Pastir
484
живота и света. Хер „ко се не роди водом и Духом, не може видети царства божиГега“. (1ован. 3 , 5.) не може наћи гединствено и вечно благо. Како смо дакле сретни ми, кош смо примили свето кргатење из руву цркве! Мала Ге бања крштења, но велико дело, велико чудо љубави божше свршуге се у њог Духом светим: из ње излази нов свет —- царство Христово , у њо! прерађагу се и стварагу се нове тварке. Излазећи из бање, крштени излази из ње „невиним,“ као првашњи Адам, — сав грех снима се с њега, и он постаГе сином божишм по благодати и син насљедник преко Исуса Христа, — какво високо посинаштво и насљедство! Богат, безконачно богат 1е Бог, Господ васедене,- исто тако богат Ге и Геднородни син његов, кош сам говори Оцу небесном: „све твоГе и моге 1е“ (Тоан. 17, 10,) како треба да 1е богат и санасљедник Христов! Пре свега — каква су то насљедства света? Ако Ге крштени у свето1 таганственоГ бањи сирома и бедник у свету; нека би и последњи у цркви ХристовоГ био — он Ге благородниш, богатиш и вигаи од свиГу благородних и богатих у Гезическом свету. Шта Ге благородниГе од оних, кош од „Еогд родишлсА (Тоан. 1. 13? Шта 1е боље од блага, каква се даГу крштеном у бањи крштења, и за коГа, далеко боља блага очекуГу њега на небу ?! Крштени облачи се у нову хаљину, — канву хаљину? „кош се у Христа крсти сте у Христа обукосте се.“ (Гал. 3. 27.) облачисе дакле у Христа. Чудна хаљина! Драгоцено облачење! Непоњатна доброта божиГа! Шта Ге изпред те драгоцене, ова наша трулежна хаљина ? Нека би ма какав био хриштанин, опет Ге богатте одевен, него они кош неносе хаљине Христове. Крштењем дакле може се рећи, предаГемо се ми неограниченог љубави и штедроти божикн. Створени у бањи „пакибити1а“ по образу новог Адама, морао Ге постати „кг дг>х 2 жикотворАф2;“ рођени у нов живот, мора имати нове духовне силе. И — гле, црква пре-