Pastir

279

овде се огледа велика учитељска мудрост апостола. Он Ге штедио слабост браће своге, потчињавао се незначећим предрасудама њиховим, када 1 е то могло бити а да вери нешкоди, зато ге он и обрезао Тимотигу да бољи приступ отвори учењу спасења међу [удешма у Листри и Иконпш. Но тамо, где су метпали тудеГство с хришћанством, захтевали су обрезања као неовходимог , где те дакле била опасност за истину, тамо он ни на Готу ниГе одступао од свога хришћанског убеђења. Па зато Павле ните био ни упоран ни Гогунаст у нарави свотог , па ни малодушан у одважности. Зато 1е имао потпуно право да каже о себи: „за Гудете био сам тудет, да их задобиГем“ (1 Кор. 9, 20 и д,), иди као што Ге он на другом месту с поуздањем могао да нита : „зар Га тражим сада да ме људи волу а не Бог? Зар се паштим да људма повољно чиним? Кад би људима угађао, то не би био слуга Христов“ (Гал. 1, 10.) 3. У време свога првог проповеднишког путовања Павле 1е долазио само до Иконите (Д. апост. 13, 51 и д.); но сада те он из Пконите отишао даље преко Фригиге, у галитишку област. 0 раду апостоловом у Фригиш незна ее ништа, па не спомиње се 1асно ни кога 1е места Галатиде посетио Павле, ни колико 1е ее тамо бавио. Писац књиге Д1е1ан. апостолских спомиње о томе врло укратко : види се да се са причањем евошм хита у Троаду, где ће и он бити друг у путовању апостолу Павлу. Но да 1е апостол проповедао у Галатиди па и цркве подигао (склопио), 1 асно се види из посланице к Галаћанима (4, 9) у кош! он Галаћане називље свошм децом, ко!е он поново рађа.. По 1 едном месту у посланици Галаћанима (4, 13 и д.) може се мислити да 1е се Павле дуго бавио у Галатиди, због слабости здравља свога или због болести. —- Кад 1е Павле оставио Галатиду, двоумио 1е куда да пође, да ли на 1угозапад к проконеди!ско1 Азиш, ко!а 1е била део МизиГе и обухватала сву Лиди1у и Кари1у, или да нође на север у Витинму. Но провићењем показат