Policija

БАНА

Што се тиче општинске самоуправе видели смо већ, да је она од прве револуције прошла кроз разне фазе. У завођењу општинске самоуправе: ишло се постепено са разним флуктуацијама час унапред час уназад, док 1884. није донет данашњи закон. (ја 10: ди 5ТУ-1884. зиг Готоатзаноп тиштараје). Тим законом у главноме је извршена кодификација дотадашњих одредаба, које су биле у важности, са том разликом, што су овим законом у извесном погледу проширена самостална права општинског одбора.

Како нас специјално интересује питање о децентрализацији управе у ширим локалним заједницама, то се ми не мислимо омде дуже задржати на самој организацији општине у Фран-_ цуској. Она се може обележити са ово неколико речи: Грађани слободно бирају општински одбор, који је надлежан за све послове, који се тичу општинских интереса. Општински одбор бира из своје средине председника и чланове (кметове). Председник има у својим рукама сву власт у општини.

Рисгоса тврди, да је овај систем, по коче је искључено свако учешће извршне власти у наименовању једног председника са тако широком влашћу, не само једна нова чињеница у модерној општини, већ јединствена чињеница у Европи, додајући томе чак и Савезне Америчке Државе. У већини других држава власт у општини је. подељена, често пута у бескрајност као у Савезним Америчким Државама, или колективна као готово у свима европским државама. За то он мисли, да је у овим земљама примена изборног принципа далеко мање опасна са гледишта општих и приватних интереса, него што је то случај у Француској; где је сва власт у општини дата једном једином човеку.

стите али ништавне атрибуције, које су му додељене разним специјалним законима. У погледу полиције он нема никаквих атрибуција, изузев што има права захтевати оружану силу. Као што ћемо мало доцније видети у Француској постоји јака струја да се срез као непотребан укине. У оним срезовима, којима је седиште у окружном месту, и нема среског начелника, већ ту дужност врши окружни начелник. џ

+ Сошв де до адтииа ка , св. | стр. 472. — У Француској постоји већ извесно незадовољство са резултатима данашњег система опзшштинске организације у погледу на заштиту општих интереса, нарочито оних, којих се тичу јавне безбедности и чувања народног здравља. По томе систему, пошто председник општине има у својим рукама све поли-