Policija

- 156 _

здравље, за социалну политику, за вере и напокон за шуме и руде, у колико се не уносе на управу државних домена, то су сви органи, који извршују у области послове тих министарстава подчињени искључиво великом жупану и њихови послови могу се вршити само уз одговорности великих жупана и под насловом обласне односно среске управе.

Свако мимоилажење тог принципа значило би кршење устава, који предаје послове државне управе у области у руке великог жупана, усвојивши тиме начело концентрације управних послова локалне управе под једним настојником. Тиме нека. се управи сачува и осигура међусобна потпора појединих струка. Дивергенце интереса нека поравна вођа, који може пресудити положај са свог ширег видика и наћи компромис,. јер би крижање интереса појединих управних струка донело. зле последице ауторитету власти, управи самој или опчени: тости. У државама, где ово внжно управно начело не долази до потпуне вредности, обично налазимо управу у слабом. стању, јер репрезентанти појединих управних струка не могу самостално и без крепке заштите локалне управне власти успешно дејствовати. Све што се обично наводи као аргуменат, да се поткрепи мнење, да је на специјалне управне ниституније подељена управа кориснија, не може искључити факта да живот у пракси не подноси атомизације, јер свакидашњи проблеми, које мора управа решазаши, садржавају обично комплексе интереса. Ти интереси не могу се вазда делити по управним струкама, као што су дељени у централи, која је: далеко од живљења ши њена задаћа није жива ексекушивна служба. Признати морамо, да дељена управа омогућује удубљење и специјализовање, зли то се постиже и заједничком управом. Прави ће се водич управне власти веселити иницијативи референата, па ће им допустити и самосталност тама,. где буде то ствари користило и не буде на уштрб интересима других струка. Захтев по самосталним стручним уредима долази често из неоснованих мотива личне амбиције и: то обично од оних, који су врло потребни непосредног надзора, па би се га хтјели решити. Што је више самосталних уреда, то више шефова, а то мање надзора и одговорности. . Да не говирим о економском моменту, који нас данас најјаче тишти и који је одлучно против цепања управних области у