Policija

| 106. —

теристичан је факт да је намера уставотворца била ства-, рати области способне за живот; међутим уредба о подели земље на области о томе није водила рачуна. Ја сам убеђен,

да већи број области, како су створене поменутом уредбом,

немају услова на живот, па бисеу ближој или даљој будун-

ности свакако онемогућиле. Улагати за такве области потребни

инвестиције, које су неизбежно скопчане са сваком новом ор-

ганизацијом власти, било би нерационално. у

За По сматрам за потребно, да се пре свега законом Понова изврши Подела земље на области, којом приликом треба створити економски јаке области и тако смањити њихов број: На тај би се начин на средствима много уштедело, а део ове уштеде могао би се употребити за спровођење 10требних реформи у администрацији.

Овим законом и у погледу граница срезова моћи ће се спровести потребне коректуре, како би срезови сачињавали према географским, саобраћајним и економским приликама заиста природно заокружене административне јединице.

Што се тиче материјалне компетенције управних власти, она је у принципу Уставом и законом о општој управи добро решена, али у пракси није спроведена у духу поменутих законских одредаба. Тај недостатак је главни узрок што организација управе до данас није спроведена у детаљима и што њени успеси нису бољи. Наше централно надлештво није имало времена да се бави својом главном задаћом: вођењем и организовањем управе, јер је оптерећено низом послова који никако не припадају Централи него подређеним властима и органима. По Уставу (чл. 90.) министар стоји на челу струке а закон о општој управи налаже му ове послове: организовање управних власти, врховно вођство целокупне администрације и врховни надзор над управним властима. и органима, а у последњем реду и послове који су специјалним законима задржани за надлежност министра. Ко буде испитивао шта је од означеног делокруга за прошлих 9 година Централа урадила, тај неће бити задовољан. Свакако треба прекинути са досадашњом праксом Централе, извршити потребно растерећење преносом послова на подређене власти, а задржати за њу поменуте главне задаће, решавање само оних конкретних случајева, који по природи