Policiski rečnik : Knjiga druga Ž — Lj

и без опомене или примене блаже казне из свог закона, пошто ове · прво саслуша, учини | образложен предлог општинском одбору, да их овај уклони са дужности. Ако одбор не усвоји тражење ~ надзорпе Власти, он ће са образложеним сво“ јим решењем о томе известити надзорну власт у року од пет дана.

У случају ако општински одбор надзорну власт не задовољи у тражењу, ова ће сва акта спровести Министру Унутрашњих Дела ода он у року од пет дана Државном Савету предложи њихово ~ разрешење. Ако Државни Савет у овом слуЧају изрече разрешење, снда их надзорна власт разрешава од дужности у року од три дана, а одбор општински одређује им из своје средине заступнике до увођења у дужност ново изабраних.

Нове изборе на место уклоњењених часника одбор одређује У року предвиђеном у чл. 149. овог закона.

Наређења става трећег и четвртог чл. 149. овог закона, важе H 39 ове случајеве“.

Одлукама. Држав. Савета објаш“

њено је:

а) „Против захтева надлежне власти, да, одбор општински разреши од дужности неуредне кметове, нема. места жалби непосредно Државном Савету. Ту нема решења надзорне власти против кога би се

. могла. изјавити жалба – Државном Савету, на основу Чл. 170 истог закона, већ само захтев падаорне власти, упућен општинском OJ бору, у смису Чл. 148. зак. о општинама, који одбор може уважити или Не, и Тек пошто одбор по 3ахтеву поступи, има места употреби чл. 170 истог закона“. (Бр. 3765

од 1905 т.);

334.

Kme

6) „Члан 148 зак. о општинама не даје право кажњавања – надзорној власти“. (Бр. 8356—1905 г.);

в) „Непосредна надзорна власт не може тражити од општинског одбора ода Ha место – разрешеног председника одреди | једног члана суда, који би имао ла прихвати дужност председникову. Јер, по јасној одредби чл. 148 зак. о општинама, општински одбор има из своје средине да оореди заступника до увођења у дужност ново изабраних“. (Бр. 5236 1906 т.), и

T) „Одлука општинског · одбора, којом на захтев надзорне власти, у смислу чл. 148 зак. о општинама, разрешава од дужности председника и кметове, није извршна, већ по изјављеној жалби може бити предмет оцене надзорне власти, а затим и Државног Савета“. (Бр. 10.304 1911 г.).

Чланом 150 прописано је:

„Председник, подпредседник и кметови разрешени од дужности по пропису чл. 148. овог закона не могу бити понова бирани за три године од дана разрешења, а одбор ници разрешени по чл. 149 не могу бити бирани само на првом избору по њиховом разрешењу.

Ако би за то време били понова изабрани такав избор неће вредети, сем случаја члана 122 овога 3акона“. Пошто су у чл. 122 изречно побројани сви случајеви у којима општински часници могу бити разрешени од дужности, па и случаји разрешења по чл. 148 и 149, то изрази: сем случаја чл. 122 овог закона“, којима се завршује чл. 150, изазивају, на први поглед, приличну забупу. Ако би их тумачили буквално, и неза- – висно од остале садржине чл. 150. испало би да и они општински час-