Privredne zgrade : ručna knjiga za privrednike i tehničare : sa 500 slika u tekstu

52

У обичним наслонима кола се постављају у једном реду ; између кола оставља се међупростор 0,50—0,70 та, а удаљене обимних дуварова од кола не сме бити мање од 60—80 ста. У већим наслонима ређају се кола у два или више редова им тада је веће одстојање, како између кола, тако и ивмеђу оближњих зидова и кола. .

За висину наслона довољно је 3,50—4,40 тп; „ширина се управља према величини кола и начину ређања т. ј. да ли се кола постављају у један или више редова.

Таваница наслона не треба да има подупираче, јер може при увожењу кола да се деси да кола ударе о подупираче, те се том приликом или подупирач оштети, или се на самим колима може што год да поквари. Али кад се изнад наслона налази амбар ва жито, или је ширина наслона велика, те се морају употребити подупирачи, онда се око њих постављају одбијачи, или се наслон, према подупирачима, дели у мања одељења, од којих свако има своја велика врата кроз која се утерују кола (сл. 157).

три · Патосање колница бива на више начина. Тако, за обична проста кола довољна је и калдрма од ломљеног камена, а она је и најјевтинија. За луксузна кола под се прави од таквог градива које не производи прашину и лако се чисти. Ако су одаје за становање поред саме колнице, или ивнад ње, онда под треба да је такав да не производи потрес ни ларму. Насатице положене јако печене опеке у це| ментном малтеру, као и слој бетона 12—15 em дебљине, испуњавају прва два вахтева, а под од дрвених импрегнираних трупаца испуњава све услове. Дебљи премаз, једно 2 ст асфалта преко бетонске подлоге, показао се такође као врло добар.

На влажним местима мора се отклонити утицај подземне влаге постављањем слојева који влагу не пропуштају.

Врата на наслону широка су 2,20—2,50 т а висока 2,8—3,0 та. За ватрогасни шмрк треба да су 2,25—2,50 т широка, а за коларницу 1,50—1,70 т широка. Врата треба увек да се напоље отварају. Обично су дрвена и окована јаким гвовденим оковом. Ако се неће да су врата састављена ив крила, онда се могу направити за гурање у страну.

За осветљење и проветравање служе вастакљени отвори у вратима или прозори у обимним зидовима , врло велики наслони за кола осветљавају се одовго кроз таваницу.

Ако се кола перу у самом наслону, онда се треба побринути и за одвођење воде. Тога ради Даје се поду пад или ка вратима. или ка средини колнице. Прљава вода пролази кроз решетку са сифоном; која је у вези подвемном цевима од камене масе, и одводи се наноље. Акосе кола не перу у самој колници, онда се испред дувара на коме су врата испушта кров Ba једно 2,5—-3,0 т: ширине, и ту се кола перу. Код луксузних коњарника често се стаклом покрије цело двориште, "ти само једин део, и ту се кола перу.