Prosvetni glasnik
106
ПРОСВВТНИ ГЛАСНИК
(3'/ 2 пре и 3 после подне). Но, за свако одстунање у програмима и времену школ.. рада потребно је иматн и одобрење од центрадне школске управе.
Табл. I. Дневни часови рада у ооновним школама (програм од 29. новембра 1894).
ДНЕВНИ
РА Д
ПОДЕЉЕН
НЕПОДЕЉЕН 1
ПРЕ
по
1 ПРВА
ОДМОР
ДРУГА
ПОДНЕ
ПОДНЕ
јЛЕКЦИ-
ИДОРУ-
Л.ЕКЦИ-
ЧАСОВИ
ЧАСОВИ
1 ЈА
ЧАЕ
ЈА
Нижи течај (I, Н и III разред) ■ ■ •
2
2
2
1
2
Виши течај (IV и V разреду) ....
3
2
2\/ 2
1
2
Дечија забавишта у погледу рада слободнија су, и сваког радног дана отворена су 7 ча,сова, и то пре подне 4, а по подне 3 часа. Но, деца из удаљених домова могу све време од 8 до 5 проводити у школи, и свој подневни оброк подмирити под надзором наставница у [самој школи. Прибори за наставу у обема школама, у основној и дечијем забавишту (у овоме и прибор за извођење разних дечијих игара), свагда су довољним бројем у кабинетима заступљени, тако, да се у томе погледу никада не осећа уштрб у настави. У опште се можс рећи, да је у талијанским школама свагда целокупна наставна пажња обраћена на очигледност у извођењу исте, у колико .је то и могуће извести. Али особито пада у очи настава у њиховим елементарним школама, када је доиста и прва потреба малог васпитаника упознати са идејама што речима одговарају. У прва два разреда нижег течаја настава ја сведена на буквар, читанчицу, рачуницу, веронауку и елементе других наука. Уџбеници су за поједине предмете у опште врло методички удешени, али што нарочито на себе обраћа пажњу, то су прве лектире, што се ученицима дају после изученог буквара. Полазећи од неизбежних моралних савета и тенденциозних приказивања сличица из божанственог дечијег живота, и пролазећи кроз патриотске нричице и описивања обичаја и лшвота, школски аутори са истим педагошким смером пуштају се и у уношење извесних вежбања, чија се употреба нарочито ставља у дужност учитељима, па и матерама, само да би се до што бољих резултата у васпитању дошло.